آفتاب
نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با مهر:

کشورهای عربی با هدف جلب رضایت آمریکا به فلسطین پشت کرده اند/ شعار دادن به درد مردم فلسطین نمی خورد

کشورهای عربی با هدف جلب رضایت آمریکا به فلسطین پشت کرده اند/ شعار دادن به درد مردم فلسطین نمی خورد

عبدالمجید صالح با اشاره به اینکه کشورهای عربی با هدف جلب رضایت آمریکا به فلسطین پشت کرده اند تصریح کرد: شعار دادن به درد مردم فلسطین نمی خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوار غزه این روزها شاهد حوادث خونباری است، حدود سه هفته متوالی است که آتش حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی (هوایی، زمینی، دریایی) بر سر ساکنان غزه می بارد، طبق آمارهای بین المللی بیشترین قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

تاکنون بیش از 1000 فلسطینی شهید شده و بیش از 5900 نفر  زخمی شده اند و این در حالی است که این جنایات با سکوت کشورهای اسلامی و عربی و جانبداری برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا مواجه است.

"عبدالمجید صالح" نماینده پارلمان لبنان و عضو حزب "توسعه و آزادی" در خصوص چرایی آغاز حملات رژیم صهیونیستی در این مقطع زمانی اظهار داشت: اسرائیل در حال سوءاستفاده از تحرکات اخیر در کشورهای عربی است و نهایت تلاش خود را برای بهره برداری از نا آرامی و چالشها در منطقه و چند دستگی که میان کشورهای عربی به وجود آمده است به کار بسته اند.

وی تأکید کرد: اقداماتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می شود جنایات جنگی است که متأسفانه با سکوت جامعه جهانی مواجه شده است.

صالح در ادامه گفت: اسرائیل در این بین دست یاری به سوی تروریستها دراز کرده و هرکجا آشوبی هست ردپایی از اسرائیل می بینیم در واقع یک نوع تعامل و همکاری میان اسرائیل و گروههای تروریستی وجود دارد و این رژیم با هدف تضعیف کشورهای عربی و حمایت از تروریستها اقدام به توطئه چینی علیه ارتش سه کشور عربی سوریه، عراق و مصر کرده است.

نماینده پارلمان لبان در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش حزب الله لبنان در حمایت از جریانهای مقاومت در فلسطین اظهار داشت: حزب الله لبنان به شکل مستقیم از جریانهای مقاومت در فلسطین حمایت می کند و تجربیات خود را از جنوب لبنان به غره منتقل می کند.

وی همچنین به نبود همگرایی میان کشورهای عربی در حمایت از فلسطین و سکوت در مقابل جنایات غیر انسانی رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: سکوت کشورهای عربی و اسلامی  در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مسئله جدیدی نیست، از زمانهای طولانی کشورهای عربی در مقابل این جنایات ساکت مانده اند البته گاهگاهی شعارهایی در راستای  آزادی مردم فلسطین و حمایت از آنها سر می دهند که در واقع این شعارها هیچ کمکی به فلسطین نمی کنند.

صالح افزود: هدف اصلی کشورهای عربی از سردادن شعار در حمایت از مردم فلسطین تنها این است که خود را تبرئه کنند . همه می دانند که سر دادن شعار به درد مردم فلسطین نمی خورد و آنها را آزاد نمی کند کشورهای عربی عملا قدمی برای آزادی مردم فلسطین بر نمی دارند.

صالح معتقد است دلیل اصلی سکوت کشورهای عربی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در وهله اول به آمریکا بر می گردد هر آنچه که به آمریکا مربوط باشد لاجرم به اسرائیل نیز مربوط است و حمایت از رژیم صهیونییستی نیز محسوب می شود و به این ترتیب کشورهای عربی برای اینکه رضایت آمریکا را جلب کنند به فلسطین پشت کرده اند .

به اعتقاد وی کشورهای عربی در طول 5 دهه اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده اند و رفته رفته و در طول زمان آتش حمایت از فلسطین در میان کشورهای عربی به خاموشی گرائید و صلح با اسرائیل در میان کشورهای عربی به یک امر عادی تبدیل شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر حملات اخیر رژیم صهیونیستی بر دولت وحدت ملی فتح و حماس گفت: دلیل اساسی جنگ اسرائیل علیه فلسطین از میان بردن وحدت در میان گروههای فلسطینی و تضعیف آنان است، رژیم صهیوینستی نمی خواهد که میان گروههای فلسطینی وحدت برقرار شود چرا که هرچقدر که چنددستگی باشد شکست دادن آنها آسانتر است.

نماینده پارلمان لبنان در  ادامه افزود: "بنیامین نتانیاهو" بارها با خطاب قرار دادن "ابومازن" اعلام کرده است که تشکیلات خودگردان باید میان اسرائیل و حماس یکی را انتخاب کند و باید متذکر شد که اسرائیل در هر شرایطی خواهان شکست فلسطین است و به هر طریقی می خواهد از روند آشتی ملی جوگیری کند  که اگر موفق شود این به نفع فلسطینیها نخواهد بود.

وی تأکید کرد: شعار آمریکا و اسرائیل این است که تفرقه بینداز و حکومت کن. اسرائیل همواره در تلاش است که موضع کشورها را در قبال خود تغییر دهد و یکی از کارهایی که در این زمینه انجا می دهد سوء استفاده از هلوکاست است.

..................................................

گفتگو از فاطمه درخشان

کد N413701

وبگردی