آفتاب

رایزنی دهقانی با رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایات رژیم صهیونیستی

رایزنی دهقانی با رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایات رژیم صهیونیستی

نیویورک، ایرنا- سرپرست نمایندگی ایران درسازمان ملل در راس هیاتی مرکب از اعضای ترویکای جنبش عدم تعهد (سفرای مصر و ونزوئلا) و سفیر فلسطین در دیدار با رییس دوره ای شورای امنیت مراتب نگرانی شدید اعضای این جنبش از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی را به اطلاع او رساند.

به گزارش ایرنا، در ادامه تصمیم های نشست دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نشست روز پنجشنبه گذشته خود در نیویورک، روز دوشنبه ˈغلامحسین دهقانیˈ سفیر نمایندگی ایران در سازمان ملل به همراه اعضای ترویکای جنبش عدم تعهد و سفیر فلسطین با رئیس شورای امنیت دیدار کردند.

در این دیدار سفیر ایران با یادآوری آخرین جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله خونین نیروهای آن رژیم به مدرسه سازمان ملل در غزه، خواست جنبش عدم تعهد مبنی بر ضرورت انجام اقداماتی فوری توسط شورای امنیت برای جلوگیری از تداوم این جنایات که در سه بیانیه اخیر جنبش نیز انعکاس یافته است را به اطلاع رئیس شورای امنیت رساند.

وی تاکید کرد که تداوم بی عملی شورا که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است موجب بی اعتباری شورا در چشم جهانیان خواهد شد.

رئیس رواندایی شورای امنیت در این دیدار قول داد که نظرات ترویکای جنبش عدم تعهد را به اطلاع بقیه اعضای شورا رسانده و موضوع را پیگیری کند.

وی همچنین گفت نظرات برخی از اعضای شورا تاکنون موجب وقفه در کار شورای امنیت شده است.

اروپام 1908 ** 2023
کد N413471

وبگردی