آفتاب

هشدار روسیه به اروپا درباره تحریم علیه مسکو

هشدار روسیه به اروپا درباره تحریم علیه مسکو

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه مسکو، همکاری بین المللی در زمینه امنیت را عملا در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: اتحادیه اروپا با دنباله روی دوباره از واشنگتن در اعمال تحریم ها علیه روسیه، در واقع خود را تنبیه کرده و همکاری بین المللی در زمینه امنیت را عملا در معرض خطر قرار داده است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: گسترش فهرست تحریم های اتحادیه اروپا ˈحاکی از آن است که کشورهای عضو این اتحادیه خط مشی قطع کامل تعامل با روسیه در مسایل امنیتی بین المللی و منطقه ای از جمله مبارزه با گسترش سلاح کشتار جمعی، تروریسم و بزهکاری سازمان یافته را انتخاب کرده اند.

فهرست گسترش یافته تحریم های اتحادیه اروپا متشکل از اسامی 15 نفر دیگر مقامات روسی از جمله ˈآلکساندر بورتنیکوفˈ مدیر سازمان امنیت فدرال، ˈمیخاییل فرادکوفˈ مدیر سازمان اطلاعات خارجی و نیکلای پتروشفˈ دبیر شورای امنیت روسیه است که بروکسل آنها را در لطمه به تمامیت ارضی اوکراین مسئول می داند. دارایی افراد تحت تحریم توقیف شده و ورود آنها به اتحادیه اروپا ممنوع است.

رسانام**1502** 3404
کد N413449

وبگردی