آفتاب

تمدید آتش بس در غزه تا ساعت 24 امشب/ تلاشهای دیپلماتیک در نشست پاریس

تمدید آتش بس در غزه تا ساعت 24 امشب/ تلاشهای دیپلماتیک در نشست پاریس

همزمان با تلاشهای دیپلماتیک وزرای خارجه برخی کشورها در نشست پاریس برای برقراری آتش بس در غزه منابع صهیونیستی از تمدید چهار ساعته آتش بس انسانی در غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از تمدید آتش بس به مدت 4 ساعت دیگر خبر داد.

به موجب این گزارش این تصمیم بنا به ارائه پیشنهادی از سوی آمریکا و وزرای خارجه برخی کشورها از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه و قطر که طی نشستی عصر امروز در پاریس برگزار شد، انجام می شود.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی از برگزاری نشستی میان اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص بررسی مجدد طرح پیشنهادی "جان کری" وزیر خارجه آمریکا ظرف ساعات جاری خبر می دهند.

این در حالی است که طرح آتش بس انسانی 12 ساعته که از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی در غزه برقرار شده بود،  چندین بار از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی نقض شد.

منابع بیمارستانی اعلام کردند با برقراری آتش بس موقت در غزه و اجرای عملیات تفحص در برخی مناطق نوار غزه از جمله منطقه شجاعیه پیکر 132 نفر از شهدا کشف شد که با این حساب شمار شهدا به بیش از 1000 نفر رسید.

 از سوی دیگر "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه پس از نشستی که در خصوص شرایط برقراری آتش بس در غزه در این کشور  برگزار شد اعلام کرد هدف از برگزاری این نشست تلاش برای برقراری آتش بس دائم در غزه بود و قرار شد که طرفهای شرکت کننده در این نشست طی هفته های آتی برای برقراری آتش بس دائم میان گروههای مقاومت و اسرائیل تمام تلاش خود را به کار ببندند.

کد N413398

وبگردی