آفتاب

استقبال انگلیس از آتش بس موقت در غزه

استقبال انگلیس از آتش بس موقت در غزه

لندن - ایرنا- ˈ فیلیپ هاموندˈ وزیر خارجه انگلیس روز شنبه از برقراری آتش بس موقت در غزه استقبال کرد وگفت وی و سایر همتایانش در نشست پاریس، بدنبال تمدید این آتش بس هستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از بیانیه وزارت خارجه انگلیس، هاموند پس از پایان نشست روز شنبه وزیران خارجه آمریکا، فرانسه و نیز سایر همتاهایش از کشورهای اروپایی و نیز ترکیه و قطر در پاریس، گفت: وزرای شرکت کننده در این نشست بر این امر توافق دارند که این آتش بس بایستی تمدید شود چرا که شرایط انسانی در غزه این مساله را اقتضاء می کند و همه خواهان پایان کشته شدن مردم هستند.

وی با بیان اینکه تمامی طرف های حاضر در این نشست روشن ساخته اند که تلاش و منابع لازم را برای بازسازی و توسعه غزه به عنوان یک راه حل بکار خواهند گرفت، تصریح کرد: اما این راه حل بایستی دربرگیرنده به رسمیت شناختن نیازهای امنیتی اسراییل نیز باشد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: توافق صورت گرفته برای آتش بس کاملا یک دستاورد است چرا که هر دو طرف درگیر دارای پیش شرطی هایی بودند که آنها بر تحقق شان تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: آنچه حالا به انجام آن نیاز داریم، آشتی دادن تقاضای مشروع فلسطینی های ساکن غزه برای باز کردن راههای ارتباطی این منطقه ، افزایش دسترسی های غزه و بازگشت زندگی عادی به غزه است و از سوی دیگر نیازهای مشروع اسراییل برای حفظ امنیت اش می باشد که آشتی دادن این دو یک چالش شمرده می شود.

وزیرخارجه انگلیس همچنین عنوان کرد به رغم وجود بحث های مختلف درباره مسایل، اما آنچه در شرایط کنونی مهم شمرده می شود تمدید آتش بس در غزه بدون هیج گونه پیش شرطی است .

به گزارش شبکه بی بی سی، وزیران خارجه فرانسه ، آلمان، انگلیس ، ایتالیا ، اتحادیه اروپا ، ترکیه و قطر در نشست امروز ( شنبه ) در پاریس ، طرح لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه مبنی بر تمدید آتش بس در غزه را بررسی و خواهان برقراری آن شدند.

اروپام ** 1552
کد N413397

وبگردی