آفتاب

آنچه در دیدار روحانیون با رییس جمهوری گذشت

آنچه در دیدار روحانیون با رییس جمهوری گذشت

تهران- ایرنا- جمعی از علام و روحانیون در بیست و هشتمین شب ماه مبارک رمضان مهمان ضیافت افطاری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بودند.

به گزارش ایرنا، دیدار علما و روحانیون با رییس جمهوری شامگاه شنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در ابتدای این مراسم تعدادی از علما و روحانیون مطالبی را بیان کردند.

«آیت الله مقتدایی» عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان نخستین سخنران مراسم با تشکر از دعوت رییس جمهوری برای این دیدار گفت: دعوت رییس جمهوری نشانگر ارتباط عمیق وی با روحانیت است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان را در امنیت و آرامش گذارندیم که این مهم از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر اینکه باید ارزش های اسلامی در نظام ما تبلور داشته باشد گفت: اگر اسلامیت در نظام ما حفظ شود این نظام همچنان مقتدر باقی می ماند.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ، استوانه های علمی نگهدارنده اسلام هستند، افزود: روایت هست که اگر این علما نبودند مردم مرتد می شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: آقای روحانی در بین روسای جمهوری که داشتیم ارتباطات بیشتری با روحانیت دارند؛ وقتی به ریاست جمهوری انتخاب شدند، شادی فراوانی در حوزه های علمیه به چشم می خورد و حتی مراجع ضمن ابراز خرسندی، موضع گیری ایشان را خوب تلقی می کردند.

وی افزود: انتظارمان از دولت آقای روحانی حفظ ارتباط با مراجع و تاکید بر روی اسلامیت است.

وی همچنین گفت: آقای روحانی باید سفری به قم داشته باشند اگرچه اکنون نیز دیر شده است؛ البته آقای روحانی در آغاز کار به قم آمدند که سفر رسمی رییس جمهوری نبود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جعمه نیز در این مراسم گفت: ما در 800 شهر کشور امام جمعه داریم که به تبعیت از سیاست ها، از دولت آقای روحانی حمایت می کنیم؛ تریبون نماز جمعه، تربیون نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است.

وی گفت: آقای روحانی، دلمان می خواهد دولت شما موفق شود زیرا موفقیت دولت موفقیت نظام است؛ از نگاه صنفی هم که بگذریم، رییس دولت، تربیت شده حوزه است و موفقیت او به نوعی تقویت روحانیت است.

وی خطاب به رییس جمهوری گفت: خواهش می کنم به اصحاب فرهنگ توصیه کنید که مواضع رهبری را بشناسند و آن را رعایت کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقاضا داریم دولت به حاشیه سازی هایی که اولویت اول کشور نیست، وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین فیرهی عضو مجمع محققین و مدرسین قم در این مراسم به برخی افراط گرای های مذهبی در دنیا اشاره کرد و گفت: این خشونت ها در دنیا به اسم اسلام شناخته می شود؛ خطر افراط گرای و خشونت مذهبی چه در داخل و چه در خارج چیزی نیست که نظام جمهوری اسلامی از آن غفلت کند.

وی در ادامه به رییس جمهوری پیشنهاد داد: همچنان که در تمام حوزه های مختلف اقتصاد، امنیت، روابط خارجی و دیگر حوزه ها همیشه روسای جمهوری شورای تخصصی دارند، چه خوب است شورای مذهبی رییس جمهوری هم تشکیل شود بتواند به روزتر و کاملتر به مسایل جهان پاسخ دهد.

شبد**9189 ** 1488** 2023
کد N413371

وبگردی