آفتاب
سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران:

تشکل‌های سیاسی ثبت نشده نمی‌توانند فعالیت حزبی انجام دهند

تشکل‌های سیاسی ثبت نشده نمی‌توانند فعالیت حزبی انجام دهند

قانون احزاب نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد. نمایندگان پیشنهادات زیادی داشتند که با نظر آنها این طرح سه ماه مسکوت ماند.

سخنگوی وزارت کشور بر لزوم داشتن مجوز برای فعالیت‌ گروه‌های سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه نشست وزیر کشور با دبیران کل احزاب سیاسی و استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه فعالیت برخی احزاب همچون جبهه پایداری در وزارت کشور به ثبت نرسیده است،فعالیت آنها چگونه ادامه خواهد یافت گفت: هر فردی که بخواهد کار حزبی کند باید تشکل خود را ثبت کند و مجوز بگیرد. احزاب و تشکل‌های سیاسی که ثبت نشده باشند نمی‌توانند فعالیت حزبی انجام دهند.

امیری با تاکید براینکه همه تشکل‌های سیاسی باید پروانه فعالیت داشته باشند گفت: ما از همه احزابی که دارای مجوز و به ثبت رسیده باشند حمایت می کنیم.

سخنگوی وزیر کشور همچنین درخصوص نظر دولت پیرامون قانون احزاب گفت: این طرح نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد. نمایندگان پیشنهادات زیادی داشتند که با نظر آنها این طرح سه ماه مسکوت ماند.

وی ضمن تشکر از مجلس به دلیل بررسی بیشتر قانون احزاب گفت: لایحه فعالیت احزاب آماده است و در مرحله نهایی قرار دارد این لایحه اوایل شهریور ماه امسال تقدیم مجلس خواهد شد.

 

کد N413368

وبگردی