آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

دفع حمله تروریستها به پالایشگاه بیجی/تخریب یک مقبره دیگر در غرب موصل

دفع حمله تروریستها به پالایشگاه بیجی/تخریب یک مقبره دیگر در غرب موصل

دفع حمله به پالایشگاه بیجی و وارد شدن تلفات سنگین به تروریستها و آزاد سازی یک روستا در الانبار از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه، منابع امنیتی در صلاح الدین اعلام کردند: تروریستهای وابسته به داعش امروز به پالایشگاه بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت یورش بردند و موفق به تسلط بر واحد نیتروژن این پالایشگاه شدند، اما نیروهای امنیتی این هجوم را به شکل فوری پس از درگیری های شدید دفع کردند.

این منابع بیان کردند: بالگردهای ارتش به دنبال این حمله با شش موشک تروریستها را هدف قرار دادند و دهها نفر از آنها را به هلاکت رساندند یا زخمی کردند و بقیه نیز به سوی مکان نامعلومی فرار کردند.

به گفته این منابع نیروهای امنیتی اقدام به هلی برن نیرو به منطقه 600 دستگاه در اطراف پالایشگاه بیجی کردند و در حال حاضر در حال بازرسی منازل برای برقراری امنیت و پاکسازی آن هستند.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع طی عملیاتی در روستای الشهابی در الکرمه در الانبار موفق به آزاد سازی کامل این روستا شدند.

این درحالی است که تروریست ها در ادامه تخریب اماکن مذهبی، قبر ابو عبدالله الحسین بن عیسی بن یحیی بن علی الحسنی معروف به البان را در غرب موصل تخریب کردند.

یک منبع محلی در استان دیالی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات موجود ابوبکر البغدادی سرکرده داعش 300 تروریست را به منطقه السعدیه اعزام کرده است و تک تیراندازان بر ساختمانهای این منطقه مستقر شده اند تا مانع  فروپاشی داعشی ها در این منطقه به ویژه پس از اعلام ساعت صفر برای پاکسازی منطقه السعدیه در استان دیالی شوند.

کد N413230

وبگردی