آفتاب

صحبت از استیضاح اوباما به کاخ سفید کشیده شد

صحبت از استیضاح اوباما به کاخ سفید کشیده شد

یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید گفت ممکن است رئیس جمهوری آمریکا توسط مجلس نمایندگان این کشور که تحت کنترل جمهوری خواهان است استیضاح شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه "آمریکا"، دن فیفر، مشاور ارشد کاخ سفید به خبرنگاران گفت، تصمیم جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای اقامه دعوی علیه باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور، راه را برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا برای بار سوم در تاریخ این کشور باز کرده است.

وی با اشاره به سارا پیلین، فرماندار سابق آلاسکا افزود: استیضاح که یک مساله بسیار جدی است به شیوه‌ای کاملا غیر جدی توسط نامزد اخیر حزب جمهوری‌خواه برای تصدی پست معاونت رئیس جمهور و دیگران سر زبان‌ها افتاده است.

فیفر ادامه داد: هنوز هیچ کس ادعا نکرده که به طور کلی چه جرمی قابل استیضاح است.

بوئنر درخواست‌ برای استیضاح اوباما را رد کرده است.

مایکل استیل، سخنگوی بوئنر اظهارات فیفر را اقدامی برای جمع آوری اعانه برای دموکرات‌ها دانست.

استیل افزود: ما در مرز کشورمان یک بحران بشردوستانه داریم و کاخ سفید بی‌توجهی نشان داده و وضعیت را پیچیده تر و بدتر می‌کند. متاسفانه یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید به جای کمک به این کودکان و تضمین امنیت مرز، بر بازیهای سیاسی متمرکز است.

جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: چهره‌های برجسته‌ای در حزب جمهوری‌خواه خواستار استیضاح شده‌اند و یکی از آن‌هایی که بیش از همه خواستار این مساله است سارا پیلین می‌باشد. فکر می‌کنم تعدادی از جمهوری‌خواهان برای ورود به این حزب تلاش می‌کنند و امیدوارند که به این سمت برسند تا بتوانند اوباما را استیضاح کنند.

نظرسنجی صورت گرفته توسط سی ان ان و او.آر.جی نشان می‌دهد که 35 درصد از آمریکایی‌ها موافق استیضاح هستند که درست برابر با میزان حمایت‌ از اسیتضاح کلینتون و جورج بوش، روسای جمهوری پیشین آمریکا است.

فیفر اشاره کرد که 57 درصد از جمهوری خواهان موافق استیضاح اوباما هستند.

استیضاح، ارائه اتهامات علیه یک رئیس جمهور یا یک قاضی فدرال توسط مجلس نمایندگان است. یک رئیس جمهور تنها پس از برگزاری دادگاه درباره این اتهامات،می تواند توسط سنا بر کنار شود.

انتهای پیام

کد N413223

وبگردی