آفتاب
وزارت خارجه روسیه:

تحریم مقامات اطلاعاتی همکاری های امنیتی بین المللی را مختل می کند

تحریم مقامات اطلاعاتی همکاری های امنیتی بین المللی را مختل می کند

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعلام فهرست جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه مقامات اطلاعاتی این کشور، این اقدام را مانع همکاری های بین المللی در زمینه امنیتی و اطلاعاتی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، اتحادیه اروپا فهرست جدیدی از تحریم های خود علیه مقامات اطلاعاتی روسیه منتشر کرد. این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر مقامات روسی از جمله "میخائیل فرادکوف" رئیس سازمان اطلاعاتی روسیه، "الکساندر بورتنیکوف" رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)، "نیکلای پاتروشف" رئیس شورای امنیت ملی و نیز "رمضان غدیروف" رئیس جمهوری خودمختار چچن می شود.

به گفته مقامات اتحادیه اروپا این افراد در شکل گیری سیاست منطقه ای دولت روسیه که تمامیت ارضی و استقلال اوکراین را مورد تهدید قرار داده است، نقش داشته اند. همچنین نام رئیس جمهوری چچن به دلیل حمایت از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه و نیز جدایی طلبان در شرق اوکراین، به این فهرست اضافه شده است.

در همین حال وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای به این اقدام اتحادیه اروپا واکنش نشان داد. بر این اساس، تحریم مقامات اطلاعاتی روسیه مانع بزرگی در مسیر همکاری فدراسیون روسیه در حوزه امنیت بین الملل است. وزارت خارجه روسیه مقابله با تهدیدهای جهانی از جمله تروریسم، جنایات سازمان دهی شده و استفاده از سلاح های کشتار جمعی را مستلزم همکاری های بین المللی دانست.

روز گذشته "هرمان وان رومپوی" رئیس شورای اتحادیه اروپا با اشاره به اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه روسیه تاکید کرد به دلیل نیاز اتحادیه اروپا در حوزه انرژی، گاز روسیه مورد تحریم این اتحادیه قرار نخواهد گرفت.

کد N413018

وبگردی