آفتاب
اعتراف رژیم صهیونیستی پس از قتل عام صدها فلسطینی

حماس در ربودن و قتل 3 جوان در کرانه باختری نقشی نداشته است

حماس در ربودن و قتل 3 جوان در کرانه باختری نقشی نداشته است

تهران – ایرنا – رژیم صهیونیستی پس از 19 روز تهاجم به نوار غزه به بهانه کشته شدن 3 نوجوان صهیونیست در کرانه باختری که صدها شهید برجاگذاشت، اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ در این حادثه نقشی نداشته است.

به نوشته روزنامه ˈدیلی استارˈ چاپ بیروت، ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون ارایه مدرک، بارها حماس را به ربودن و قتل این 3 تن متهم کرد.

ˈمیکی روزنفلدˈ سخنگوی مطبوعانی پلیس رژیم صهیونیستی گفت که مسوولیت ربوده شدن و قتل این 3 تن بر عهده یک گروه تنها است که بدون همدستی با رهبری حماس فعالیت می کرده است.

ربوده شدن و قتل این 3 نوجوان شهرک نشین در ماه گذشته میلادی ˈژوئنˈ، عامل اوجگیری تهاجم خشونت بار رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود که تاکنون به شهادت دستکم 926 فلسطینی منجر شده است که بیشتر غیرنظامی بوده اند.

در جریان این تهاجم افزون بر زخمی و آواره شدن ده ها هزار فلسطینی، صدها خانه مسکونی فلسطینیان نیز ویران شده است.

نتانیاهو در آن هنگام با نسبت دادن مسوولیت قتل این 3 صهیونیست به حماس، تهدید کرده بود که این گروه فلسطینی حاکم بر نوار غزه، بهای این اقدام خود را خواهد پرداخت.

ˈجان دونیسونˈ خبرنگار بی بی سی به نقل از روزنفلد نوشت که افرادی که این 3 تن را کشته اند، قطعا یک گروه تنها بوده اند که زیر فرمان حماس فعالیت نمی کرده اند.

این خبرنگار بی بی سی افزود: به نظر می رسد این گفته با سخنان نتانیاهو تناقض دارد.

در جریان تهاجم ماموران امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به بهانه یافتن این 3 تن، چند فلسطینی به شهادت رسیدند و صدها فلسطینی دیگر نیز بازداشت شدند.

روزنفلد افزود: اگر رهبری حماس دستور ربودن این 3 تن را صادر کرده بود، باید از پیش از آن آگاهی می داشت.

رژیم صهیونیستی به هلاکت دستکم 37 نظامی خود در جریان تهاجم 19 روزه به غزه اعتراف کرده است.

خاورم**1486**1010
کد N412992

وبگردی