آفتاب
در جلسه همبستگی پارلمان لبنان با مردم غزه مطرح شد؛

میشل عون: سکوت در قبال کشتار دسته‌جمعی در غزه جنایتی بزرگ است

میشل عون: سکوت در قبال کشتار دسته‌جمعی در غزه جنایتی بزرگ است

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان در جلسه همبستگی پارلمان این کشور با مردم غزه و مسیحیان موصل از شورای امنیت خواست تا از مسیحیان عراق و تلاش‌ها برای پایان دادن به خشونت‌ها در نوار غزه حمایت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان امروز (شنبه) در سخنرانی خود در جلسه پارلمان این کشور که با هدف همبستگی با مردم غزه و موصل برگزار شد، گفت: آنچه در غزه و موصل رخ می‌دهد، جنگ و کشتار دسته جمعی است که سکوت در مقابل آن جنایتی بزرگ است. سکوت در قبال این رخدادها جنایتکار واقعی را رسوا می‌کند.

وی تاکید کرد: در غزه فلسطینی‌ها به دست نیروهای اسرائیلی کشته می‌شوند و داعش در موصل عراق و الرقه سوریه مسیحیان را مجبور می‌کند تا میان اسلام آوردن و کشته شدن یک گزینه را انتخاب کنند. در واقع اقدامات اسرائیل در غزه همسو با اقدامات داعش در موصل و الرقه است و اگر کشتارها و ویران‌گری‌های اسرائیل دیگر کسی را شگفت زده نمی‌کند، به این خاطر است که اسرائیل همواره چنین طبیعت و رفتاری داشته است.

عون گفت: آنچه در غزه رخ می‌دهد، یک نوع پاکسازی نژادی است؛ طوری که اسرائیل تمامی حرام‌ها را مباح شمرده است. در موصل نیز پاکسازی دینی رخ داده و داعش مسیحیان را مجبور به مهاجرت کرده و آن‌ها را تهدید به قتل می‌کند.

وی گفت: شورای امنیت و کشورهای ابرقدرت و طرف‌هایی که حق وتو دارند، کجا هستند؟ آیا چشمی وجود ندارد که بر کودکانی بگرید که گلوله‌ها آن‌ها را از پای درمی‌آورد و بدن‌هایشان را تکه تکه بر زمین می‌اندازد؟ کشورهای غربی کجا هستند؟ ما این سکوت را یک توطئه به شمار می‌آوریم. سکوت هولناکی که جهان عرب ما را در بر گرفته به چه معناست؟

عون خاطرنشان کرد: ما همبستگی خود را با مردم غزه و مسیحیان عراق اعلام می‌کنیم و از شورای امنیت می‌خواهیم تا از مسیحیان عراق و توقف خشونت‌ها در نوار غزه حمایت کند.

همزمان، تمام سلام، نخست وزیر لبنان در سخنان خود در این نشست پارلمان عنوان داشت: ما در جلسه اخیر دولت تصمیم گرفتیم تا از دادگاه بین المللی بخواهیم تا در مورد جنایت‌های غیرانسانی اسرائیل تحقیقات لازم را به عمل آورد، هیچ تردیدی وجود ندارد که فلسطینی‌ها همواره صاحب حق بوده و هستند. اسرائیل هیچ روزی جنگ علیه فلسطین را متوقف نکرده است و فلسطینی‌ها را وارد کرده تا مابقی اراضی خود را به اسرائیلی‌ها بدهند.

از سوی دیگر، فؤاد سینیوره، رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر اسبق لبنان در این نشست گفت: ما امروز برای همبستگی با مردم فلسطین و مردم عراق و برادران مسیحی خود که در معرض ظلم قرار گرفته‌اند، جمع شده‌ایم.

وی گفت: ملت سوریه در معرض کشتار قرار دارند و در حال حاضر مردم فلسطین و مردم موصل در آماج کشتارها قرار گرفته‌اند.

سینیوره اظهار داشت: ما از طریق وحدت و حمایت مقاومت توانستیم اسرائیل را شکست دهیم. ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین پایه و اساس درگیری‌ها در منطقه است.

وی گفت: جامعه جهانی فراموش کرده است که فلسطینی‌ها حق دارند با کرامت و بزرگواری زندگی کنند و در نتیجه در اجرای قوانین و پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز اسرائیل شکست خورده است.

حاضران در نشست مذکور برای گرامیداشت شهدای غزه یک دقیقه سکوت کردند.

انتهای پیام

کد N412945

وبگردی