آفتاب

مردم جنوب ایتالیا درحمایت از غزه راهپیمایی کردند

مردم جنوب ایتالیا درحمایت از غزه راهپیمایی کردند

رم - ایرنا - مردم شهر پالرمو در جنوب ایتالیا در حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه جنایات رژیم صهیونیستی وارد میدان شده و راهپیمایی شبانه کردند.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، صدها نفر از مردم شهر پالرمو مرکز استان سیسیل در جنوب ایتالیا شب گذشته در حمایت از مردم مظلوم غزه وارد میدان شده و علیه جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان به نشان همبستگی با ملت فلسطین شمع در دست گرفته و با برفراشتن پرچم فلسطین خواهان پایان فوری قتل عام بی رحمانه مردم غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی شدند.

تظاهرکنندگان خواستار مداخله فوری ارگان های بین المللی برای متوقف کردن درگیری ها شده و همچنین از دولت ایتالیا خواستند تا به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا میانجیگری کند تا از کشتار غیرقابل قبول فلسطینیان جلوگیری شود.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار پایان اشغال سرزمین های فلسطینی ، احترام به حقوق و کرامت بشر شده و اعلام کردند: ارگان ها و قوانین بین المللی با توجه به این اصل که جنگ نمی تواند راه حل اختلافات باشد ، باید به صراحت هرگونه تجاوز، هر سرکوبی و محدودیت آزادی را محکوم کرده تا اینکه تمام عملیات نظامی متوقف شوند.

این درحالی است که اتحادیه ها و انجمن های مردمی در شهر ˈفانوˈ در شرق ایتالیا نیز فراخوان تظاهرات برای یکشنبه شب(فردا شب) کرده و در بیانیه ای اعلام کردند:شهروندان غزه دراین روزها در یک کابوسی زندگی می کنند که به حقیقت پیوسته است. اسراییل خانه و کاشانه مردم غزه را نابود و خانواده های فلسطینی را می کشد ، مساجد و بیمارستان ها را تخریب و حتی به امداد رسانان و خبرنگاران ضربه می زند. حتی دستور تخلیه بیمارستان ها داده شد است حداقل صدهزار نفراز مردم غزه پناهی نداشته و نمی دانند به کجا بروند زیرا جایی برای پنهان شدن نیست و آب و برق نیز قطع است .

در چنین شرایطی و همزمان با تظاهرات و تحصن های متعددی که در ایتالیا برگزار شده و می شود، شمار زیادی از انجمن ها واتحادیه های ایتالیایی فراخوان شرکت در تطاهرات شبانه در شهر ˈفانو ˈ در شرق ایتالیا کردند.

در پی موافقت گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس 12 ساعته و برقراری آتش بس نیم روزه در نوار غزه، امروز 73 جسد دیگر شهدای فلسطینی از زیر آوار بیرون کشیده شد و شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به 953 تن رسید .

رژیم صهیونیستی نزدیک به سه هفته پیش از طریق هوا و دریا و در نهایت از طریق زمینی به نوار غزه حمله کرد که بر اساس اعلام منابع فلسطینی ، بر اثر حملات این رژیم طی این مدت بیش از هزار و 450 خانه بطور کامل ویران شده و بیش از 19 هزار خانه مسکونی دیگر نیز آسیب دیده است. همچنین هواپیماهای رژیم صهیونیستی نزدیک به 50 مسجد را ویران کردند که از این تعداد 15 مسجد بطور کامل با خاک یکسان شده است . رژیم صهیونیستی همچنین طی این مدت 62 مدرسه را در نقاط مختلف نوار غزه که پذیرای 38هزار دانش آموز فلسطینی بوده هدف قرار داده و به آن ها آسیب هایی رسانده است .

اروپام ** 2171/1547
کد N412941

وبگردی