آفتاب
یک سازمان عراقی اعلام کرد؛

تخریب 30 مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه

تخریب 30 مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه

یک سازمان مدنی عراقی از تخریب 30 مزار، مرقد دینی و اثر باستانی در موصل در کمتر از یک ماه در استان نینوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک سازمان مدنی اعلام کرد: گروه های تروریستی از زمان تسلط بر موصل در شمال عراق و بخشهایی از کرکوک تعداد زیادی مزار،مرقد دینی و آثار باستانی مهم را که برخی از آنها قدمتی زیاد داشته اند، تخریب کرده اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: تعداد مرقدها، مزارها و مساجدی که تخریب شده اند بیش از 30 مرقد، مزار و مسجد است که مهمترین آنها قبور پیامبران بزرگ الهی، یونس، شیث،جرجیس و دانیال(ع) است.این مزارها با مواد منفجره و بمب تخریب شده اند.

این سازمان مدنی تاکید کرد: تروریستهای وابسته به داعش توجهی به اهمیت آثار تاریخی، مزارها و مساجد ندارند و خطر ویرانی همه مرقدها در مناطق تحت تسلط داعش به ویژه خطر تخریب مناره الحدباء که قدمتی 600 ساله دارد، تهدید می کند.

سازمان مذکور خواستار تحرک جامعه بین المللی و سازمان ملل برای حمایت از مرقدها، مزارهای دینی و تاریخی شد و از یونسکو خواست که اقدام جدی در قبال خطراتی که آثار تاریخی عراق، منطقه و دنیا را تهدید می کند به عمل آورد.

شایان ذکر است که تروریستهای وابسته به گروهک داعش در ادامه تخریب اماکن مذهبی روز گذشته مرقد یونس نبی(ع)،جرجیس(ع) و شیث پیامبر(ع) را منفجر کردند.

کد N412880

وبگردی