آفتاب

انگلیس: آتش بس در غزه اولین گام برای برقراری صلحی پایدار است

انگلیس: آتش بس در غزه اولین گام برای برقراری صلحی پایدار است

لندن - ایرنا - دولت انگلیس روز شنبه با تاکید بر اینکه برقراری آتش بس در غزه اولین گام برای برقراری صلحی پایدار است، گفت با توجه وضعیت بد کنونی در غزه، لندن یک کمک اضطراری دومیلیون پوندی در اختیار آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، ˈجاستین گرینیگˈ وزیر توسعه بین الملل انگلیس با بیان اینکه میزان کمک ها صورت گرفته از سوی این کشور به غزه ، در این هفته به 7 میلیون پوند خواهد رسید، گفت: بیش از 800 فلسطینی در هفته های اخیر کشته شده اند و هزاران نفر نیز زخمی و بسیاری آواره شده اند و این ضرورت است که شهروندان غیرنظامی مورد حفاظت قرار بگیرند.

این مقام انگلیسی افزود: تمامی طرف های درگیر باید اجازه دهند که سازمان های امدادرسان بدون هیچ گونه مانعی بتوانند به افراد نیازمند دسترسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: برقراری آتش بس به عنوان یک ضرورت فوری، اولین گام برای حل و فصل سیاسی پایدار شمرده می شود که این امر می تواند تنها راه امید برای برقراری صلح و ثبات در طولانی مدت باشد.

وزیر توسعه بین الملل انگلیس گفت: دولت انگلیس روشن ساخته است که همه طرف های درگیری بایستی به حقوق بین الملل بشردوستانه احترام گذشته و همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از صدمه وارد آمدن به افراد غیرنظامی در جریان حملات نظامی بکار ببندند.

وی با بیان اینکه از سال 2011 میلادی تاکنون انگلیس با اهدای 106 میلیون و 500 هزار پوند، چهارمین کمک کننده به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) بوده است، گفت: در هفته گذشته نیز انگلیس 4 میلیون پوند به این سازمان و 3 میلیون پوند به صلیب سرخ به منظور کمک به مردم آسیب دیده در جنگ غزه کمک رسانی کرده است .

رژیم صهیونیستی از حدود سه هفته قبل تاکنون نوار غزه را از هوا، زمین و دریا هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است که درجریان این حملات تاکنون بیش از 900 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند پس از موافقت گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس 12 ساعته، این آتش بس از صبح امروز (شنبه) به اجرا در آمد.

بر اساس این طرح، طرفین با هدف انتقال کمک های انسان دوستانه، از ساعت 7 صبح شنبه (به وقت گرینویچ) تبادل آتش را متوقف کردند.

اروپام ** 1552
کد N412765

وبگردی