آفتاب
علم روز دنیا و کادر فنی استقلال؛| 189839

لیگ چهاردهم و سخت ترین دوران مربیگری قلعه نویی/ پایان عصر امیر نزدیک است؟

لیگ چهاردهم و سخت ترین دوران مربیگری قلعه نویی/ پایان عصر امیر نزدیک است؟

قلعه‌نوعی و استقلال که سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و ناکام مانده‌اند امسال هم روزهای سختی را در پیش خواهند داشت. دوری او و دستیارانش از علم روز بزرگترین چالش این روزهای کادر فنی این تیم است.

امیر قلعه‌نوعی اولین جام فصل را از دست داد و با استقلال نتوانست قهرمان جام شهدا شود تا سخت‌ترین فصل دوران مربیگری‌اش را انتظار بکشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قلعه‌نوعی با استقلال در لیگ سیزدهم ناکام بزرگ لقب گرفت و حتی نتوانست سهمیه حضور در آسیا را کسب کند. اتفاقات فصل گذشته هنوز فراموش نشده اما امیر و شاگردانش فصل جدید را هم چندان خوب شروع نکردند چرا که حتی نتوانستند در جام شهدا که تورنمنتی 4 جانبه بود قهرمان شوند و به همین دلیل باید بگوییم که سال بسیار سختی در انتظار او و آبی‌پوشان تهرانی است.

تمام کارشناسان و اهالی فوتبال معتقدند که بهترین تیم قلعه‌نوعی در اوایل دهه 80 در لیگ ایران بازی می‌کرد. در آن روزها استقلال فوتبال بسیار تاکتیکی و شادابی را به نمایش می‌گذاشت و در نهایت توانست قهرمان هم بشود اما شاید کمتر کسی باشد که بداند دلیل اصلی نمایش خوب استقلال در آن زمان چه بود و چرا بعد از آن آبی ها دیگر نتوانستند فوتبال تماشاگرپسندی را به نمایش بگذارد و حتی کار به جایی رسید که فصل گذشته هواداران از تعداد انگشت‌شماری از بازی‌های استقلال استقبال می‌کردند و آبی‌پوشان تهرانی بیشتر در ورزشگاه خالی به میدان می‌رفتند.

در اوایل دهه 80 هرمز آذرپور که تازه از ایتالیا به ایران برگشته بود و سابقه کار در بولونیا و اینترمیلان را داشت دستیار قلعه‌نوعی بود. آذرپور از فوتبال تاکتیکی ایتالیا به ایران آمده بود و با استفاده از دانش روز استقلالی ساخت که هم خوب فوتبال بازی می‌کرد و هم نتیجه می‌گرفت اما با جدایی او، افول تیم قلعه‌نوعی شروع شد و پس از آن امیر هرگز نتوانست فوتبال شاداب و باطراوتی را به نمایش بگذارد و همواره مورد انتقاد قرار داشت که تنها تاکتیک او بازی مستقیم و استفاده از ضربات سر بازیکنان بلند قامتش است.

قلعه‌نوعی هر چند طبق آمار پرافتخارترین مربی لیگ برتر است اما قهرمانی‌های او همواره با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده ضمن اینکه او هرگز در میادین بین‌المللی موفق نبوده و افتخار خاصی را کسب نکرده چرا که دانش روز فوتبال دنیا را ندارد و همچنان با همان روش‌های سنتی تیمش را راهی میادین می‌کند و باز هم دنبال شیوه‌های منحصر به فرد خودش برای کسب نتیجه است.

قلعه‌نوعی و استقلال که سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و ناکام مانده‌اند امسال هم روزهای بسیار سختی را در پیش خواهند داشت چرا که دو مدافع اصلی او یعنی امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده شش هفته اول لیگ از میادین دور خواهند بود ضمن اینکه دستیاران امیر هم نسبت به فصل گذشته قوی‌تر نشده‌اند و نمی توانند کمک خاصی به این مربی بکنند.

جواد زرینچه و محمود فکری در سال‌های اخیر هیچ افتخاری را کسب نکرده‌اند و در تمام تیم‌هایی که کار کرده‌اند، شکست خورده‌اند پس آنها هم نمی‌توانند به قلعه‌نوعی و استقلال در فصل جدید کمک کنند و همچنان باید منتظر بازی‌های بی‌رمق استقلال در لیگ چهاردهم حرفه‌ای باشیم. استقلالی که توان و پتانسیل ارائه بازی‌های جذاب و تماشاگرپسند را دارد اما مشکل اصلی‌اش روی نیمکت است جایی که قلعه‌نوعی کم‌دانش و دستیاران ناتوان او حضور دارند و بهره‌ای از علم روز فوتبال نبرده اند و نمی‌توانند نمایش قابل توجهی در میادین داشته باشند.

به نظر می‌رسد پایان عصر امیر قلعه‌نوعی نزدیک است چرا که نه خودش علاقه‌ای به کسب دانش روز فوتبال دارد و نه دستیارانش از علم روز در این رشته بهره‌ای برده‌اند و با این شرایط همچنان باید منتظر سقوط استقلال در فوتبال ایران باشیم.

کد N412683

وبگردی