آفتاب

سفیر ایران در ترکیه: صهیونیست‌ها به نسل‌کشی روی آورده‌اند

سفیر ایران در ترکیه: صهیونیست‌ها به نسل‌کشی روی آورده‌اند

سفیر ایران در آنکارا گفت: صهیونیست‌ها با همه ادعاهایی که داشتند به نسل‌کشی کودکان روی آورده‌اند. قدرت‌های جهانی با سکوت خود بی آبرو شده اند و رهبران منافق برخی کشورهای اسلامی رسوا شده‌اند. خداوند این گونه فلسطین و قدس را اسباب تحقیر آنان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به مناسبت روز قدس سفارت ایران در آنکارا به میزبانی علیرضا بیکدلی سفیر ایران، مراسم افطاری با حضور سفرای چند کشور اسلامی، سفیر واتیکان و سفیر اتحادیه عرب برگزار کرد که در این مراسم درباره روز قدس و جنایات صهیونیسم و مظلومیت ملت فلسطین در غزه گفت‌وگو شد.

هم چنین همزمان با برگزاری روز قدس در ایران و در کشورهای اسلامی سفیر ایران در آنکارا در سالن همایش پارک گنجلیک این شهر در جمع اعضای سازمان جوانان آناتولی در مورد روز قدس ، جنایات صهیونیستها، نقش ایران و ترکیه در وحدت اسلامی سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی اعلام کرد: صهیونیستها تصمیم گرفتند با اشغال بیت المقدس و فلسطین، اسلام و مسلمانان را تحقیر کنند اما اکنون خداوند جبار با مقاومت مجاهدان فلسطین و حمایت آزادگان عالم، ظالمان و مشرکان و منافقان را رسوا کرده است.

در این مراسم نماینده حماس در ترکیه، دبیرکل انجمن جوانان آناتولی و یکی از رهبران حزب سعادت سخنرانی کردند.

هم چنین بیکدلی درمراسم نماز جمعه روز قدس در مسجد حاج بایرام ولی شرکت کرد که بعد از نماز مردم ترکیه در بیشتر مساجد ترکیه برای شهدای غزه نماز خواندند.

انتهای پیام

کد N412465

وبگردی