آفتاب

واکنش هارف به بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران

واکنش هارف به بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازداشت سه شهروند آمریکایی در ایران، گفت: به دلیل حفظ حریم خصوصی نمی‌توانم جزئیاتی در این باره ارائه دهم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماری هارف، سخنگوی وزارت امو خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در واکنش به بازداشت سه شهروند ایرانی آمریکایی در ایران، گفت: ما در مورد گزارش بازداشت اخیر این سه شهروند آمریکایی در ایران نگران هستیم که جیسون رضاییان گزارشگر واشنگتن‌پست یکی از آنهاست بنابراین من تنها تایید می‌کنم که سه شهروند آمریکایی در این ماجرا درگیر شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی قادر نیستیم تا بیشتر از این در این باره اظهارنظر کنیم. همان‌طور که می‌دانید اولویت ما حفظ امنیت شهروندان آمریکا در خارج از مرزهای کشور است.

هارف در این نشست خبری یادآور شد که در هر پرونده مربوط به بازداشت یک شهروند آمریکایی در ایران ما با حافظ منافع آمریکا در ایران یعنی سوئیس همکاری خواهیم کرد و از آنها برای ارائه خدمات کنسولی مناسب درخواست می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: باز هم تاکید می‌کنم که در این لحظه به دلیل حفظ حریم خصوصی جزئیات بیشتری نمی‌توانم ارائه کنم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا تاکنون با این افراد ملاقات داشته است یا نه؟ گفت: همان‌طور که گفتم من نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم.

هارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایرانی‌ها سوئیس را از بازداشت این شهروندان آمریکایی مطلع کرده‌اند یا نه؟ اظهار کرد: ایرانی‌ها همان‌طور که گزارشات مقامات ایران را دیده‌اید این بازداشت‌ها را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N412395

وبگردی