آفتاب

گزارش روزنامه امارتی از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس

گزارش روزنامه امارتی از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس

تهران-ایرنا- روزنامه اماراتی ˈگالف نیوزˈ حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به منظور ابراز حمایت و همبستگی با مردم غزه را میلیونی و گسترده توصیف کرد.

این روزنامه انگلیسی زبان با اشاره به انتشار گزارش هایی از تلویزیون دولتی ایران از راهپیمایی روز قدس در روز جمعه نوشت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی تاکید بر ˈمقاومتˈ با وجود تجاوزات اسرائیل به غزه را خواستار شدند.

در این گزارش ها، تصاویری از صدها هزار نفر از مردم در تهران، به نمایش در آمد که فریاد ˈمرگ بر اسرائیلˈ و ˈمرگ بر آمریکاˈ سر داده بودند و تصاویری از کودکان کشته شده در غزه را حمل می کردند.

این روزنامه افزود: گزارش های رسانه های دولتی ایران همچنین از حضور ˈمیلیونیˈ ایرانی ها در راهپیمایی های سراسر کشور در روز همبستگی با ملت فلسطین حکایت داشت.

گالف نیوز افزود: دولت ایران تجاوزات بی رحمانه رژیم صهیونیستی را که بیش از 800 نفر کشته عمدتا از میان غیرنظامیان داشته محکوم کرده است.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس همچنین پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته بود: ˈ دفاع از غزه و فلسطینی ها وظیفه شرعی ماست.ˈ

یک شهروند ایرانی از شهر جنوبی زاهدان در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: ما آماده حمایت از برادران و خواهران خود در غزه هستیم و حاضریم جان خود را فدای آنها کنیم.

گالف نیوز نوشت: مردم همچنین حمایت آمریکا از تل آویو را محکوم کردند و پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

در بیانیه ای که در یک برنامه زنده تلویزیونی در روز قدس قرائت شد، آمده بود: ˈفریاد خود را بلند کنید. سکوت به معنای اجازه به رژیم صهیونیستی برای تداوم نسل کشی خود علیه فلسطینی ها است.ˈ

آیت الله ˈاحمد خاتمیˈ (خطیب این هفته نماز جمعه تهران) به نمازگزاران در دانشگاه تهران گفت که مسلمانان سراسر جهان باید در مقابل رژیم صهیونیستی متحد شوند و از این کشورها خواست به دولت هایشان برای تحریم این رژیم فشار وارد کنند.

رسانام**9158 *1446
کد N412291

وبگردی