آفتاب
رییس کل دادگستری استان تهران:

وظیفه اصلی ما احقاق حقوق عامه بر اساس مقررات است

وظیفه اصلی ما احقاق حقوق عامه بر اساس مقررات است

رییس کل دادگستری کل استان تهران گفت: به احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت بر اساس مقررات قانونی و احکام شرعی باید به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کرد نه به عنوان یک وظیفه اداری.

رییس کل دادگستری کل استان تهران گفت: به احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت بر اساس مقررات قانونی و احکام شرعی باید به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کرد نه به عنوان یک وظیفه اداری.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در بازدید از حوزه قضایی شهرستان بهارستان هدف از بازدید خود را تقدیر و تشکر از زحمات ارزشمند قضات و کارمندان حوزه قضایی عنوان و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان رو به اتمام است، لازم است قدر لحظات باقیمانده آن را بدانیم؛ چرا که این ماه دارای برکات فراوانی است پس تلاش کنیم حداکثر استفاده را در این رابطه ببریم. جدا شدن از ماه رمضان بسیار سخت است و موجب اندوه انسان می‌شود امید است آنچه در این ماه اندوختیم ذخیره‌ای باشد برای ماه‌های دیگر سال.

وی به حضور پرشور و حماسی مردم و مسئولان در روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: فلسطین سال‌های متمادی است که مورد تهاجم رژیم غاصب اسرائیل قرار دارد، لیکن همزمان با ماه مبارک رمضان هجمه ددمنشانه‌ای به مردم غزه کرد که دل هر انسان باوجدانی را به درد آورد و لازم است در عرصه‌های مختلف به این مظلومیت‌ها واکنش نشان دهیم و برگزاری روز جهانی قدس عکس‌العمل مناسبی در این خصوص بود.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به امر خطیر قضا تاکید کرد: همه ما در دستگاه قضایی این مسئولیت مهم را به میل خود پذیرفته‌ایم؛ لذا با توجه به اینکه وظیفه ما احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت بر اساس مقررات قانونی و احکام شرعی است باید نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان یک تکلیف شرعی به آن نگاه کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: قبول دارم امر قضا بسیار خطیر و سنگین است لیکن معتقدم با مدیریت جهادی می‌توان آن را تحقق بخشید. در این ماموریت محوله ما باید بیش از همه در دفاع از حقوق مردم الگوی کاملی برای دیگران باشیم و خدای ناکرده طوری نشود که فعل و کلام ما موجبات تضییع حقوق افراد جامعه را فراهم کند. از طرف دیگر ضروریست همکاران محترم شئون اداری و غبطه بیت‌المال و سایر حقوق مربوط به جامعه را به دقت مراعات کرده و در جهت اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان قوه قضاییه دادگستری استان تهران تلاش کنند.

در این نشست حسنی رییس دادگستری و آذرپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گزارشی از عملکرد و مشکلات مربوطه را به جمع حاضر مطرح کردند و رییس کل دادگستری استان تهران نیز در جهت رفع مشکلات مطروحه به ویژه راه‌اندازی پزشکی قانونی و همچنین تقویت اداره ثبت اسناد و املاک در منطقه در حد مقدورات قول مساعد داد.

انتهای پیام

کد N412225

وبگردی