آفتاب

تغییر رییس کل دادگستری کرمان

تغییر رییس کل دادگستری کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: روسای کل دادگستری‌ها معمولا پس از پایان یک دوره پنج ساله مدیریتی جابه جا می شوند و این تصمیم جابه‌جایی از اختیارات رئیس محترم قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: در پایان پنج سال فعالیت روسای کل دادگستری عموماً دو نوع تصمیم گیری صورت می پذیرد، یا می‌توانند به دیوان عالی کشور بروند یا به استان دیگر برای ریاست دادگستری که این هم به انتخاب خود آنهاست و حتی می توانند در استانی که پنج سال مدیر بوده اند، در هر پست و سمتی که بخواهند بمانند و خدمت کنند، زیرا قضات را نمی‌توان بدون تمایل آنها جابه جا کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام کرد: علیرغم پیشنهاد از سوی قوه قضائیه مبنی بر عضویت در دیوان عالی کشور یا مدیریت استان دیگر، به جهت مشکلات شخصی و انس چندین ساله با مردم کرمان، تصمیم گرفته‌ام در کرمان ادامه فعالیت دهم.

وی درباره ادامه فعالیت کاری خود در استان کرمان گفت: با ادامه کار قضایی خود در دادگستری به جهت اینکه زمینه خدمت برای رئیس کل بعدی فراهم تر شود، موافق نبودم لذا پیشنهاد کردم تا به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بروم و در آنجا به کار اصلی خود که قضاوت است بپردازم.

انتهای پیام

کد N412134

وبگردی