آفتاب

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ حمله به بیمارستان الاقصی را محکوم کرد

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ حمله به بیمارستان الاقصی را محکوم کرد

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ حمله به بیمارستان الاقصی در مرکز نوار غزه را که منجر به مرگ دست‌کم چهار نفر و مجروح شدن تعداد زیادی شد، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ، این بیمارستان دست‌کم چهار بار هدف حمله مستقیم قرار گرفت. در پی این حمله، بخش جراحی، بخش آی‌سی‌یو و تجهیزات حیاتی داخل بیمارستان به شدت آسیب دیدند، که در نتیجه در ارائه‌ خدمات درمانی اساسی وقفه ایجاد شد.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ نیز فوراً وظایف و مسئولیت‌های نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی را در رابطه با تأسیسات و پرسنل درمانی به آن گوشزد کرد، یعنی حفاظت از آنها و اتخاذ تمامی تدابیر احتیاطی لازم برای تضمین این که خسارتی به آنها وارد نشود.

کمیته‌بین‌المللی صلیب سرخ همچنین از نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی خواست تا از وارد کردن صدمات بیشتر به بیماران، پرسنل درمانی و دیگر غیرنظامیانی که در بیمارستان هستند خودداری کند. یک تیم از کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ هم از این مکان بازدیدی به عمل آورد تا میزان خسارات‌های مالی و جانی را برآورد کرده تا بتواند کمک‌های فوری خود را به آنجا اعزام کند.

پرسنل درمانی و بیماران در معرض خطر جدی

همچنین کریستین کاردون، رئیس دفتر نمایندگی فرعی کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در غزه گفت: در حال حاضر در غزه، پرسنل درمانی و بیماران، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها، همگی در معرض خطر جدی هستند. این سانحه نیز جدیدترین نشانه برای این مدعاست. با این حال، حتی در بحبوحه‌ی جنگ هم می‌شود دریافت مراقبت‌های درمانی در شرایطی ایمن را برای مردم تضمین کرد.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ الزام به احترام به و حفاظت از پرسنل درمانی، آمبولانس‌ها و تأسیسات درمانی را آن‌چنان‌که در حقوق بین‌المللی بشردوستانه آمده، به تمامی طرف‌های درگیر یادآوری می‌نماید.
طرفین درگیری باید تضمین کنند که پرسنل درمانی در معرض خطر نبوده و صدمه نبینند، و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها مورد حمله قرار نگرفته و خسارت نبینند یا از آنها سوءاستفاده نشود.

کد N412022

وبگردی