آفتاب

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در گمرک‌ها آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در گمرک‌ها آغاز شد

نخستین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با رای مستقیم مردم امروز (شنبه) در گیت‌های گمرک آغاز شده و تا 10 اوت سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آژانس خبری آنادولو، صندوق‌های رای در گیت گمرک‌های سراسر کشور قرار داده شده‌اند.

رای دهندگان به منظور انداختن رای خود در این پایگاه‌ها باید کارت شناسایی یا پاسپورت‌های خود را که شامل شماره شناسه ترکیه‌ای آن‌ها است، به همراه داشته باشند. اگر پاسپورت یا کارت شناسایی راه دهندگان شامل شماره شناسه ترکیه‌ای آن‌ها نباشد، آن‌ها باید مدارک دیگری ارائه دهند که شماره شناسه ترکیه‌ای آن‌ها در آن ذکر شده باشد.

این انتخابات ریاست جمهوری در دو دور برگزار خواهد شد. برای شهروندانی که در حال حاضر در داخل ترکیه سکونت دارند، دور نخست انتخابات 10 اوت سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. اگر هیچ یک از نامزدها نتوانند بیش از 50 درصد رای لازم را کسب کنند، دور دوم انتخابات در 24 اوت سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رجب طیب اردوغان و اکمل‌الدین احسان اوغلو، هر سه نامزد انتخابات ترکیه قرار است به مبارزات انتخاباتی خود در سراسر استان‌های این کشور تا عید فطر که پایان ماه رمضان است، ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N411943

وبگردی