آفتاب

آتش بس موقت در نوار غزه به مرحله اجرا درآمد

آتش بس موقت در نوار غزه به مرحله اجرا درآمد

تهران - ایرنا - آتش بس موقت 12 ساعته در نوار غزه از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ˈالمیادینˈ، اجرای آتش بس بین نیروهای مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از صبح شنبه آغاز شد که ارتش این رژیم دیشب و بامداد امروز دهها منزل را در مناطق مرزی نوار غزه مورد هدف قرار داده و ویران کرد.

شمار شهدای خانواده ˈالنجارˈ در شهر ˈخان یونسˈ در جنوب نوار غزه که محل زندگی آنها هدف حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، به 20 نفر افزایش یافت .

ارتش اشغالگر قدس برای تخلیه مجروحان خود پس از گرفتار آمدن در کمین ˈگردانهای عزالدین قسامˈ شاخه نظامی ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس)، با توپخانه و بمب های آتش زا به شدت نواحی شرقی غزه را زیر آتش گرفتند.

رژیم صهیونیستی اندکی پیش از شروع آتش بس انساندوستانه، نوار غزه را به شدت زیر آتش گرفته بود.

در عین حال گردانهای عزالدین القسام به تلافی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ، با منفجر کردن یک بمب بشکه ای ، یک تانک ˈمرکاواˈ دشمن صهیونیستی را در شمال نوار غزه منهدم کردند.

گردانهای عزالدین قسام در پایگاه صهیونیستی ˈکیسوفیمˈ بطور مستقیم با نیروهای ارتش این رژیم درگیر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به منظور انتقام گرفتن از نیروهای مقاومت ، مناطق غیر نظامی از جمله بیمارستان ˈبیت حانونˈ و محله های ˈالتفاحˈ، ˈالزیتونˈ و ˈالشجاعیهˈ را تا بامداد امروز هدف بمباران و گلوله باران قرار دادند.

در اثر گلوله باران مستمر بیمارستان بیت حانون توسط ارتش اشغالگر قدس چهار نفر از جمله یک خبرنگار خارجی مجروح شدند که حال این خبرنگار وخیم گزارش شده است .

مقاومت فلسطین در نوار غزه از به هلاکت رسیدن 10 سرباز صهیونیست خبر داد و اعلام کرد که ارتش صهیونیستی به منظور تخلیه مجروحان و کشته های خود محیط بیمارستان بیت حانون را گلوله باران کرده است .

شمار تلفات تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون به 884 شهید و بیش از 5840 زخمی اعلام شده است .

همچنین قرار است که امروز در پاریس نشستی با مشارکت وزیران خارجه فرانسه ، آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا ، قطر و ترکیه در مورد غزه نشست بین المللی برگزار شود.

در عین حال فلسطینیان ساکن ˈبیت المقدسˈ، ˈالخلیلˈ، ˈبیت لحمˈ و ˈرام اللهˈ در کرانه باختری به منظور اعلام همبستگی با مردم غزه راهپیمایی کردند . نیروهای اشغالگر قدس با حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی ، دو تظاهر کننده در بیت المقدس و چهار نفر دیگر از تظاهر کنندگان در شمال الخلیل را به شهادت رساندند.

خاورم ** 1487 **1651
کد N411912

وبگردی