آفتاب

مقام پاکستان: آمریکا و افغانستان در متوقف کردن شبه‌نظامیان ناکام بوده‌اند

مقام پاکستان: آمریکا و افغانستان در متوقف کردن شبه‌نظامیان ناکام بوده‌اند

یکی از مقام‌های ارشد پاکستان اعلام کرد: نیروهای آمریکا در افغانستان و نیروهای افغان در مواجهه و مقابله با طالبان و سایر شبه‌نظامیان فراری در سراسر مرز ناکام مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، این مقام ارشد پاکستانی که در واشنگتن به سر می‌برد تا با مقام‌های دولت آمریکا گفت‌وگو کند، گفت: لطفا اجازه ندهید تا این شبه‌نظامیان ناپدید شوند. آن‌ها را بیرون برانید یا بکشید. برای بیرون راندن این افراد نیازمند زور و قدرت زیاد هستیم اما پاکستان به تنهایی از عهده مقابله با آن‌ها بر نمی‌آید.

این شکایت از جانب دولت پاکستان در حالی مطرح شد که نیروهای آمریکایی از مواضع خود در نزدیکی مرز با شرق افغانستان خارج شده و سربازان افغانی نیز در شرق این کشور همچنان به تنهایی در مواضع خود مستقرند.

در همین حال، قانونگذاران آمریکایی محدودیت‌هایی را برای بودجه دفاعی 2015 در کمک مالی به پاکستان در نظر گرفته‌اند مگر آنکه چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا تضمین کند که عملیات ارتش پاکستان به شدت باعث تزلزل در عملیات شبه‌نظامیان، مخدوش شدن آزادی عمل شبکه حقانی و از بین رفتن پناهگاهشان شده است.

مقام‌های پاکستانی و آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که روابط بین دو کشور از زمان روی کارآمدن نوازشریف، نخست‌وزیر پاکستان در سال گذشته میلادی بهبود یافته است.

در همین حال، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما به دنبال همکاری نزدیک‌تر میان پاکستان و هند و برگزاری نشست در سطح وزرای امور خارجه در 25 اوت ماه جاری میلادی هستیم. این دو کشور باید برای بهبود روابط با یکدیگر همکاری کنند. ما از هرگونه اقدام در این مورد استقبال می‌کنیم این واقعا به دهلی‌نو و اسلام‌آباد بستگی دارد تا با یکدیگر همکاری کنند.

وزرای امور خارجه پاکستان و هند قرار است درباره از سرگیری مذاکرات متوقف شده دو جانبه درباره مسائل حساس بین دو کشور با یکدیگر گفت و گو کنند.

انتهای پیام

کد N411910

وبگردی