آفتاب
در دیدار با بان کی مون؛

نبیل العربی: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

نبیل العربی: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانس خبری مشترک با دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه مصر و آمریکا اعلام کرد: اسرائیل با کشتار غیرنظامیان و تخریب بیمارستان‌ها قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب عصر جمعه در کنفرانس خبری با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سامح شکری‌، وزیر خارجه مصر در قاهره عنوان داشت: شرایط در نوار غزه بسیار خطرناک است و نباید در حل و فصل این اوضاع تعلل ورزید.

وی تصریح کرد: اسرائیل با کشتار غیرنظامیان بی دفاع و تخریب بیمارستان‌ها قوانین بین المللی را نقض می‌کند. تا زمانی که اشغال‌گری و محاصره وجود داشته باشد، باید مقاومتی علیه آن صورت بگیرد و ما باید به این اشغال‌گری‌ها پایان دهیم.

در همین حال،‌ بان کی مون اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را برای پایان دادن به بحران غزه می‌کنیم، مردم غزه از محاصره بسیار رنج می‌برند و من به همراه رهبران منطقه از نزدیک برای برقراری آتش بس تلاش می‌کنم و من از آن‌ها برای همکاری‌شان قدردان هستم. مردم غزه به قدر کافی خون ریخته‌اند.

همزمان، جان کری در این کنفرانس خبری و پیش از موافقت رژیم صهیونیستی و حماس با طرح آتش بس 12 ساعته اعلام کرد: ما پیشنهادی برای برقراری آتش بس هفت روزه مطرح کرده‌ایم و این پیشنهاد با تکیه بر آتش بس موقتی است که مصر از قبل آن را مطرح ساخته بود.

وی تاکید کرد: این آتش بس موقت گامی است تا طرفین درخصوص یک آتش بس جامع و طولانی مدت به توافق دست یابند.

در همین راستا،‌ سامح شکری نیز عنوان داشت: قاهره این اقدام را نمی‌پذیرد که غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه هدف حملات قرار بگیرند، به هیچ وجه نمی‌توان عملیات نظامی علیه غیرنظامیان فلسطینی را پذیرفت.

انتهای پیام

کد N411844

وبگردی