آفتاب
نظرسنجی گالوپ نشان داد؛

جوانان آمریکایی با بزرگترها بر سر حملات اسرائیل اختلاف نظر دارند

جوانان آمریکایی با بزرگترها بر سر حملات اسرائیل اختلاف نظر دارند

نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می‌دهد در آمریکا میان جوانان و بزرگسالان "اختلاف فاحشی" بر سر حملات اسرائیل به غزه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم‌زمان در حالی که چون گذشته جمهوری‌خواهان حملات اسرائیل را موجه می‌پندارند، دموکرات‌ها با آن مخالفند.

گالوپ که یکی از شناخته‌شده‌ترین موسسات نظرسنجی آمریکاست، در گزارشی که منتشر کرده نتایج نظرسنجی جدید خود را درباره حملات اسرائیل به نوار غزه اعلام کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همچنان بر سر حملات اسرائیل به نوار غزه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ آنهایی که این حملات را موجه می‌دانند که اکثریت‌شان جمهوری‌خواهند (۶۵ درصد) و آنهایی که توجیهی را برای آن نمی‌پذیرند (دموکرات ۴۷ درصد).

با وجود این، اکثر شهروندان این کشور در این که حملات راکتی حماس "توجیه‌ناپذیر" است، اشتراک نظر دارند.

گالوپ می‌گوید نتایج این نظرسنجی که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته صورت گرفته تقریبا مشابه نتایج نظرسنجی است که این موسسه در آوریل سال ۲۰۰۲ بر سر حملات اسرائیل به غزه انجام داده بود.

در همین حال، نظرات گروه‌های سنی مختلف شرکت‌کننده در این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی (۱۸-۲۹ سال) حملات اسرائیل به غزه را غیرموجه می‌دانند در حالی که تنها ۲۹ درصد از بزرگسالان (۵۰-۶۴ سال) این کشور با حملات اسرائیل به غزه مخالفند. در برابر ۵۳ درصد از بزرگسالان در آمریکا (۵۰-۶۴ سال) منطق اسرائیل برای این حملات را می‌پذیرند اما فقط ۲۵ درصد از جوانان زیر ۳۰ سال در ایالات متحده این حملات را موجه می‌دانند.

از نکات جالب توجه دیگر در میان نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ می‌توان به اختلاف نظرات آمریکایی‌ها نسبت به حملات اسرائیل به غزه با توجه به سطح تحصیلات آنها اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N411804

وبگردی