آفتاب

تظاهرات گسترده معترضان در نیویورک علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه

تظاهرات گسترده معترضان در نیویورک علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه

هزاران معترض در خیابان‌های نیویورک حاضر شدند و ضمن اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار پایان این خشونت که تاکنون جان نزدیک به 850 فلسطینی را گرفته، شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس نیویورک به شدت تلاش کرد تا این معترضان را که تعدادشان بین دو تا سه هزار تن برآورد شده به محوطه‌ای محصور بکشانند چرا که آن‌ها به سمت خیابان‌های شلوغ اطراف میدان "تایمز" هجوم آورده بودند.

این معترضان پرچم‌ها و علائمی را تکان می‌دادند و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند و خواستار پایان کمک آمریکا به صهیونیستها شدند.

رمزی جمال 37 ساله، یک شهروند فلسطینی- آمریکایی در این تظاهرات گفت: ما در تلاشیم تا این محاصره را بشکنیم و به کشتار فلسطینی‌ها پایان دهیم. ما تنها می‌خواهیم که آن‌ها نیز همانند سایر انسان‌ها زندگی کنند.

پسر هشت ساله وی نیز پلاکاردی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود: "اسرائیل من تنها یک کودک هستم. لطفا مرا نکش".

معترضان در نیویورک شعار "فلسطین آزاد" و "یک، دو، سه، چهار جنگ تمام، کشتار تمام" سر می‌دادند. هنوز مشخص نیست که چه کسی این تظاهرات هزاران تنی را سازمان‌دهی کرده است.

یکی دیگر از معترضان فلسطینی-آمریکایی با 21 سال سن گفت: ما اعتراض می‌کنیم تا غزه آزاد شود. اگرچه من در آنجا زندگی نمی‌کنم اما فلسطین در وجود من زنده است.

انتهای پیام

کد N411669

وبگردی