آفتاب

انگلیس حمله خونین اسراییل به مدرسه سازمان ملل در غزه را شوک آور خواند

انگلیس حمله خونین اسراییل به مدرسه سازمان ملل در غزه را شوک آور خواند

لندن – ایرنا- وزیران امور خارجه و توسعه بین الملل انگلیس روز جمعه در بیانیه ای حمله خونین رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در غزه را ˈشوک آورˈ توصیف کردند.

به گزارش ایرنا، ˈفیلیپ هاموندˈ و ˈجاستین گرینینگˈ وزیران خارجه و توسعه بین الملل انگلیس در این بیانیه عنوان کردند: ما از گزارش های منتشر شده در خصوص کشته شدن حداقل 15 تن و مجروج شدن شمار زیادی در جریان حمله به یک مدرسه در غزه در روز پنجشنبه گذشته دچار ˈشوکˈ شدیم .

در ادامه این بیانیه آمده است: در حقوق بین الملل به روشنی قید شده است که اقدامات احتیاطی به منظور اجتناب از صدمه وارد شدن به افراد غیرنظامی در جریان حملات نظامی بایستی صورت بگیرد.

وزیران کابینه انگلیس ضمن دفاع مجدد از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود می افزایند: اما این پاسخ بایستی متناسب بوده و در آن بایستی تمامی احتمالات برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان مورد توجه قرار گیرد.

سازمان های امداد رسانی اعلام کردند در حمله توپخانه ای روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مدرسه ای زیر نظر سازمان کمک رسانی و اشتغال فلسطینی های سازمان ملل (آنروا) در منطقه بیت حانون در شمال غزه، 17 تن شهید و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند. در این حمله یکی از کارمندان این سازمان نیز کشته شد.

ˈبان کی مون ˈدبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه ای با محکوم کردن اقدام روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی در گلوله باران مدرسه سازمان ملل در شمال غزه گفت، اسرائیل باید هرچه سریعتر حملات خود را به غزه متوقف کند.

اروپام** 1552
کد N411414

وبگردی