آفتاب

دانشجویان ایرانی مقیم آنکارا روز جهانی قدس را گرامی داشتند

دانشجویان ایرانی مقیم آنکارا روز جهانی قدس را گرامی داشتند

آنکارا- دانشجوایان ایرانی مقیم ترکیه با تجمع در محل سفارت جمهوری اسلامی در انکارا روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا از آنکارا ،ˈعلیرضا بیگدلیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در این مراسم با اشاره به اینکه روز قدس از سوی امام خمینی ˈ رهˈ اعلام شد گفت: اهمیت این روز همه ساله بیش از پیش آشکارتر می شود.

وی از دانشجویان به عنوان امید و آینده سازان ایران نام برد و گفت: برپایی چنین مراسم هایی نشانگر همبستگی، صمیمیت و دوستی ایران است.

وی کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران را خدمتگزاران ایرانیان و نیز دانشجویان ایرانی در رسیدن به اهداف آنان برای سربلندی و عزت ایران دانست.

دکتر ˈمسعود کرباسیانˈ رئیس کل گمرک ایران که برای دیدار و گفتگو با مسوولین ترکیه در آنکارا بسر می برد نیز در این مراسم حضور یافت و به سوالات مختلف دانشجویان در ارتباط با مسایل گمرکی پاسخ داد.

ˈفراز صفاییˈ رییس انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه که مراسم یاد شده به همت این انجمن برگزار شده بود،در گفتگو با خبرنگار ایرنا در آنکارا گفت: برپایی این قبیل مراسم در نزدیکی دانشجویان به یکدیگر و طرح مسایل و مشکلات آنان با مسوولین سفارتخانه موثر است.

انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه، اولین تشکل رسمی دانشجویان ایرانی ترکیه است که فعالیت های مثمر ثمری از جمله برپایی چهاردوره همایش علمی دانش آموختگان ایرانی را در کارنامه خود دارد.

خاورم**2012 ** 1917
کد N411412

وبگردی