آفتاب

دبیرکل انجمن حقوق بشر ترکیه: اهمیت روز قدس، امروز بیش از هر سال دیگری خودرا نمایان کرده است

دبیرکل انجمن حقوق بشر ترکیه: اهمیت روز قدس، امروز بیش از هر سال دیگری خودرا نمایان کرده است

آنکارا – ایرنا – ˈعذیر یغییتˈ دبیرکل انجمن حقوق بشر و حمایت از مظلومان ترکیه موسوم به ˈمظلوم درˈ گفت که حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه بخشی از طرح بین المللی بی ثبات سازی خاورمیانه است که واکنش هشیارانه مسلمانان در روز قدس، این توطئه را خنثی می کند.

به گزارش ایرنا، وی امروز به دنبال شرکت در تظاهرات گسترده مردم مسلمان آنکارا در مراسم روز قدس گفت: حضور پرشور مردم در سراسر ترکیه ، ایران ، سرزمینهای فلسطین و دیگر کشورها، سیلی محکمی روی صهیونیستها و امپریالیسم جهانی و طراحان این ئوطئه در خاورمیانه است.

هزاران تن از روزه داران در آنکارا امروز به رغم هوای بسیار گرم بعداز شرکت در نماز جمعه در مسجد بزرگ کوجاتپه آنکارا به سوی سفارت آمریکا در این شهر راهپیمایی کردند.

تظاهر کنندگان در طول راه شعارهای مرگ بر آمریکا و اسراییل سر داده و با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

پلیس ضد شورش که تدابیر امنیتی شدیدی را در مقابل سفارت اتخاذ کرده بود، از نزدیک شدن تظاهرکنندگان جلوگیری کرد.

این تظاهرات قرار است امشب نیز در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهونیستی ادامه یابد. روزه داران با افطار در مقابل این ساختمان و برپایی نماز جماعت، علیه رژیم صهونیستی تظاهرات خواهند کرد.

عذیر یغییت دبیرکل مظلوم در که در این تظاهرات شرکت کرد، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: قدس به لحاظ ماهیتی و از جهات مختلف، داستان تلخ و حزن انگیز اشغال اولین قبله مسلمانان و مایه ننگی برای جامعه بشری است و روز جهانی قدس روز زدن سیلی به امپریالیسم استکبار جهانی است.

وی، حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار نزدیک به یک هزار فلسطینی و زخمی و آواره کرده هزاران تن از مردم مظلوم غزه را حلقه مهم دیگری از توطئه ای دانست که امپریالیسم با همیاری کشورهای مرتجع، در صدد اجرایی کردن آن در خاورمیانه است.

یغییت یادآور شد آنچه که اینک در سوریه و عراق شاهد آن هستیم، طرح ایجاد نفاق و کینه و نفرت در بین مسلمانان است و اصولا رژیم صهیونیستی نیز با جرات یافتن از این آشفتگی در دنیای اسلام، چنین بی محابا به کشتار مردم مظلوم فلسطین مبادرت کرده است.

وی گفت: هشیاری مسلمانان فلسطینی و کشورهای ایران و ترکیه در مشارکت گسترده در روز جهانی قدس، نشان همبستگی بین ملل اسلامی شد و نشان داد مردم مسلمان می توانند با همبستگی و وحدت کلیه توطئه ها را خنثی کنند.

این فعال مدنی ترکیه افزود: اولین و بزرگترین گام مقاومت و مبارزه برای آزادی قدس با اعلام آخرین جمعه ماه مباره رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران برداشته شد.

این نویسنده ترک با تاکید بر اعلام هوشمندانه روزجهانی قدس در چنین روز مبارکی از ماه رمضان گفت: برای مدافعان حقوق بشر و حق و عدالت در جامعه جهانی، تعیین روزی برای تبیین زیاده خواهی های صهیونیست جهانی برای افکار عمومی از اهمیت بسیاز زیادی برخوردار می باشد و متاسفانه در گذشته اقدام موثری صورت نگرفت تا این که امام خمینی (ره) با اقدام هوشمندانه و خردمندانه و اعلام روز جهانی قدس، توانست این روز را در دل مسلمانان و مدافعان واقعی حقوق بشر در دنیا جای دهد.

یغییت افزود: به باور من دنیای اسلام اکنون بیش از هر زمان دیگری به اهمیت این ابتکار رهبر انقلاب اسلامی واقف شده است.

خاورم/2011**1917
کد N411340

وبگردی