آفتاب

گزارشی ازراهپیمایی روز جهانی قدس درچهارگوشه هندوستان

گزارشی ازراهپیمایی روز جهانی قدس درچهارگوشه هندوستان

دهلی نو - ایرنا - سراسر هندوستان روز جمعه شاهد برگزاری راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس بود.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه خاصی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ایالت های مختلف هندوستان برگزار شد.

شهرهای دهلی ، بمبئی ، حیدرآباد، علیگر، مظفر نگر، لکنو، جامو، کشمیر، کارگیل، سرینگر، چنای، میسور، بنگلور و پونا از جمله شهرهای هند بودند که راهپیمایی و گردهمایی روز جهانی قدس در آنها چشمگیر گزارش شده است .

در راهپیمایی امسال شهرهای هند که بارزترین مشخصه آن وحدت بین اقشار و اقوام مختلف هندی بود، راهپیمایان با دردست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی ضمن فریادهای مرده باد اسراییل، خشم و انزجار خود را از افراطی گری و تروریسم که در کشورهای و مناطق اسلامی از جمله عراق و غزه دست به کشتار زده، ابراز داشتند.

تظاهرکنندگان هندی همچنین با شعارهایی، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین ابراز و اعلام کردند با تمام وجود از آنها پشتیبانی خواهند کرد.

مسلمانان هند اعم از شیعه و سنی امروز در راهپیمایی روز جهانی قدس در کنار یکدیگر، نمایشی دیدنی از وحدت و همبستگی در برابر دشمنان اسلام ارایه کردند و اعلام داشتند در مقابل توطئه ها خواهند ایستاد.

تظاهرات روز جهانی قدس در هندوستان در بیشتر ایالت های این کشور از میعادگاه های نماز جمعه شروع شد و مسجد جامع دهلی یکی از عظیم ترین اجتماع ها را شاهد بود.

در دهلی نو علاوه بر میعادگاه های نماز جمعه تظاهرات گسترده ای در منطقه ˈجنتر منترˈ در مرکز پایتخت علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت .

در این مراسم که تظاهرکنندگان عکس هایی از امام خمینی (ره ) و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دست داشتند بیانیه ای در محکومیت جنایت های اسراییل علیه مردم فلسطین قرائت شد.

گزارش خبرنگاران ما حاکیست هندوستان امسال یکی از باشکوه ترین راهپیمایی های روز قدس را داشت و نوجوانان و کودکان هندی که عکس هایی از کودکان شهید غزه را حمل می کردند بیشترین حضور را داشتند و با همسالان خود در غزه و فلسطین همدردی کردند.

ˈاحمد ولی ˈ یک نوجوان هندی که برای شرکت در راهپیمایی روز قدس به منطقه جنترمنتر در دهلی نو آمده بود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: من امروز احساس یک نوجوان فلسطینی را دارم که صهیونیست ها سرزمینم را عصب کرده اند، خانواده ام را قتل عام کرده و همه دارایی ام را از من گرفته اند، به همین خاطر با تمام وجود فریاد می زنم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل.

وی افزود: اسراییل نه تنها به خانه ها و اماکن مسکونی بلکه به مدارس، بیمارستان ها و حتی مساجد هم حمله موشکی و هوایی می کند و کودکان و افراد بی دفاع را قتل عام کرده است.

ˈنیتیش ˈ نوجوان دیگری که عکس هایی از جنایات رژیم اسراییل علیه کودکان فلسطینی را در دست داشت، گفت: من هنگامیکه این تصاویر از جنایات بی رحمانه اسراییل در غزه را مشاهده کردم بسیار متاثر و ناراحت شدم و امروز در روز قدس به همسالانم در فلسطین می گویم که شما تنها نیستید.

آساق**۲۱۶۷
کد N411334

وبگردی