آفتاب
گزارش خبری/

بازتاب رسانه ای حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس

بازتاب رسانه ای حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس

03/05/1393 19:26

رسانه های غربی و چاپ سرزمین های اشغالی امروز جمعه به پوشش خبری لحظه به لحظه از راهپیمایی مردم ایران در روز قدس پرداخته و از حمایت ایرانیها در سراسر کشور و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین خبر دادند.

در همین رابطه شینهوا با اشاره به سخنان رئیس جمهوری ایران در روز قدس به اظهارات حسن روحانی در زمینه لزوم پایان یافتن محاصره غزه پرداخت و روز قدس را یک روز بین المللی خواند که مردم سراسر جهان اعتراض خود را به اشغال سرزمینهای فلسطینی و حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه اعلام می کنند.

ترند نیز با اشاره به شرکت گسترده ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گزارش داد که تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی، شعارهایی را علیه اسرائیل سر داده و پرچم این رژیم را آتش زدند.

شبکه خبری سی ان ان نیز با اشاره به اهمیت روز قدس امسال به دلیل وقایع غزه گزارش داد که راهپیمایی امسال دارای شور و حرارت بیشتری بوده و هر ساعت بر شمار تظاهرات کنندگان افزوده شده است.

سی ان ان با اشاره به حمایت ایرانیان از مردم فلسطین و اعلام همبستگی با مردم غزه گزارش داد که معترضان شعارهایی را علیه اشغالگری اسرائیل و رهبران آن سر دادند.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به تظاهرات میلیونی مردم ایران در اعتراض به اقدامات وحشیانه صهیونیست ها نوشت تظاهرات کنندگان با حمل تصاویری از کشته شدن کودکان غزه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

راهپیمایی امروز جمعه ایرانیان در حمایت از مردم فلسطین به تیتر اول رسانه های چاپ سرزمین های اشغالی تبدیل شد. در همین رابطه روزنامه جروزالم‌ پست با گسترده خواندن راهپیمایی مردم ایران در روز قدس نوشت ایرانیان فلسطینی‌ ها را تشویق به مقاومت در برابر اسرائیل کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به راهپیمایی ایرانیان در 700 شهر گزارش داد که ایرانیان با حمل پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خواستار مقاومت فلسطینی‌ ها شدند.

روزنامه های آمریکایی از جمله لس آنجلس تایمز، واشنگتن پست، نیویورکر، نیویورک تایمز و هافینگتون پست نیز به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره کردند.

روزنامه های انگلیسی از جمله ایندیپندنت، دیلی میل و گاردین نیز گزارش دادند که مردم ایران با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی بر لزوم پایان یافتن جنگ غزه و شکسته شدن سکوت جامعه بین الملل در قبال اقدامات اسرائیل تاکید کردند.

روزنامه های هندی و پاکستانی نیز با پرداختن به حمایت ایرانی ها از مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در غزه نوشتند معترضان با حمل پلاکارد و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اقدامات صهیونیست ها علیه مردم غزه را به باد انتقاد گرفتند.

جروزالم‌ پست در ادامه نوشت ایرانیان ضمن محکوم کردن سکوت کشورهای خارجی در برابر اقدامات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه خواستار پایان یافتن درگیریها در غزه و همچنین واکنش جامعه بین الملل به این جنایت ها شدند.

پایگاه صهیونیستی عاروتص‌ شوع نیز با اشاره به شعار مرگ بر اسرائیل ایرانیان در سراسر کشور، تهران را متحد اصلی حماس خواند.

کد N411289

وبگردی