آفتاب
مدیر کل محیط زیست استان البرز:

حدود 20 هکتار از جنگل های بخش آسارا در آتش سوخت

حدود 20 هکتار از جنگل های بخش آسارا در آتش سوخت

تهران - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: حدود 20 هکتار از جنگل های این استان در بخش آسارا نزدیک ˈری زمین ˈدر آتش سوخت.

حسین محمدی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: منطقه آتش گرفته جنگلی دست کاشت و دارای حدود 200 هکتار است.

وی توضیح داد: این یک منطقه تحقیقاتی است که در اختیار موسسه تحقیقات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرار دارد و سال هاست توسط این موسسه قرق شده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه درختان این جنگل دست کاشت از نوع اُرس است گفت: بنابر اظهارات شاهدان عینی حوالی ظهر جمعه افرادی برای تفریح وارد این منطقه شدند که اقدام به روشن کردن آتش کردند اما به دلیل وزش باد و خشک بودن منطقه آتش گسترش یافت و این افراد اقدام به ترک منطقه کردند.

محمدی اضافه کرد: در ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی محیط بانان و جنگبانان در منطقه حاضر شدند و با انجام اقدامات اولیه اطفاء حریق مانع توسعه این آتش سوزی شدند.

این مقام مسوول در اداره کل محیط زیست استان البرز ادامه داد: نیروهای بخشداری منطقه یادشده به همراه مسوولین ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، منابع طبیعی و بسیج منطقه در محل حاضر شدند و به اطفاء حریق پرداختند.

وی گفت: به علت شیب زیاد منطقه آتش سوزی و صعب العبور بودن آن سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یک فروند بالگرد امدادی را به منظور اطفاء حریق به منطقه اعزام کرد که اکنون ( زمان مخابره خبر) بالگرد یادشده برای سوخت گیری به پایگاه امداد و نجات هوایی این سازمان بازگشته و قرار است پس از سوخت گیری برای ادامه عملیات اطفاء حریق به منطقه یادشده باز گردد.

محمدی افزود: در ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی خط آتش دو تا سه کیلومتر بوده که اکنون بیش از 90 درصد آن کنترل و مهار شده و تنها بخشی از منطقه همچنان در آتش می سوزد که شامل بخش جنگلی نمی باشد، بلکه در ارتفاعات که دارای پوشش مرتعی و خشک است همچنان شاهد آتش سوزی هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: اطلاعات اولیه دریافتی از محل وقوع این آتش سوزی نشان می دهد که علت وقوع آن عامل انسانی است و از آنجا که در ختان اُرس به راحتی آتش می گیرند؛ این مسئله موجب صورت یافتن آتش شده است.

علمی(4)**9014**7029**1601**
کد N411288

وبگردی