آفتاب
/روز قدس؛ هشداری بزرگ به اسرائیل/

وحدت و همدلی ضرورت مهم در شرایط فعلی جهان اسلام است

وحدت و همدلی ضرورت مهم در شرایط فعلی جهان اسلام است

امام جمعه سنندج، با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی در شرایط فعلی در جهان اسلام به عنوان یک ضرورت مهم، اظهار کرد: امروز دشمن از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود برای توطئه در کشورهای اسلامی استفاده می‌کند و به همین دلیل وحدت و همدلی نیاز اصلی برای کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز، سوم مردادماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به حضور پررنگ مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: این حضور پررنگ نشان از همدلی و همدردی مردم مسلمان ایران اسلامی با ملت مظلوم فلسطین و به ویژه مردم غزه دارد.

وی روز قدس را نماد بیداری تمام مسلمانان جهان دانست و افزود: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بدون شک باعث می‌شود تا سایر کشورهای استکباری از جنایت علیه کشورهای اسلامی به صورت جدی خودداری کنند.

امام جمعه سنندج، با اشاره به پیام اصلی حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: مردم بار دیگر با این حضور خود ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی ثابت کردند که همیشه آماده دفاع از اسلام ناب محمدی بوده و در این راه نیز حتی لحظه‌ای درنگ نکرده و کوتاه نمی‌آیند.

وی افزود: امیدواریم که سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی پیام اصلی این حضور را که متوقف کردن کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان غزه است را دریافت کرده باشند و ما دیگر شاهد وقوع جنایت‌های این چنین در جهان اسلام نباشیم.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه روز قدس بهترین فرصت برای نشان دادن همت اسلامی برای دفاع از مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین است، عنوان کرد: بر همین اساس پیام روز قدس را باید ملل اسلامی و آزاده جهان به روشنی دریافت کنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه رمز موفقیت ما در مقابل دشمنان تنها تکیه بر آموزه‌های دینی و وحدت کلمه است، عنوان کرد: امروز با قرار گرفتن در زیر سایه پرچم اسلام دیگر کشورهای استکباری نمی‌توانند در مقابل عزم و اراده آهنین مسلمانان ایستادگی کنند.

وی در پایان به سابقه تاریخی دشمنی یهودیان با مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: این دشمنی سابقه‌ای تاریخی دارد و یهود در زمان حیات مبارک پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نیز با دین اسلام مخالف بوده و در آن زمان نیز توطئه‌هایی علیه پیامبر صورت دادند.

انتهای پیام

کد N411262

وبگردی