آفتاب
استاندار گیلان؛

اردوهای جهادی در جهت رفع محرومیت زدایی روستاها موثرند

اردوهای جهادی در جهت رفع محرومیت زدایی روستاها موثرند

در كنار حضور بخش دولتی باید تلاش شود مشاركت مردم را در ساخت مساجد و مدارس پررنگ تر كنیم و یك عزم جهادی و بسیج مردمی در این امر به وجود آید.

استاندار در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش گیلان با تأكید برمشاركت هرچه بیشتر آحاد مردم در طرحهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: ارتقاء فرهنگ مستلزم اجرای برنامه های علمی و آموزش است و این مهم بدون مشاركت مردم برای بهره گیری از برنامه ها و نقش آفرینی درروند ارتقاء امكانات آموزش میسر نخواهد شد.
به گزارش ایلنا از رشت،  محمد علی نجفی همچنین برضرورت حمایت از روند اجرای طرحهای هجرت و اردوهای جهادی در فصل تابستان تأكید كرد و گفت:حضور اجتماعی دانش آموزان در كمك رسانی به مردم در شهرها و روستاها بویژه مناطق محروم بسیار مهم است و سعی می كنیم از این امر حمایت های بیشتری داشته باشیم.
نجفی با تأكید براینكه اعتبارات دولتی محدود است گفت: در كنار حضور بخش دولتی باید تلاش شود مشاركت مردم را در ساخت مساجد و مدارس پررنگ تر كنیم و یك عزم جهادی و بسیج مردمی در این امر بوجود آید.
رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان در ادامه آموزش فراگیر مفاهیم قرآنی در دوره های ابتدای مدارس را گامی مهم در جهت مأنوس كردن جامعه با قرآن كریم برشمرد و تصریح كرد: اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید مستلزم برپایی دروه های آموزش برای مدیران و آموزگاران قرآن مدارس ابتدایی است.
استاندار گیلان در پایان با اشاره به در پیش بودن روزجهانی قدس به لزوم حضور پرشور مردم گیلان در راهپیمایی روز قدس اشاره كرد و افزود:در حملات وحشیانه به مردم غزه، فرزندان کوچک ما و زنان ومردان بی دفاع  به شهادت میرسند.
مدیركل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست از تهیه و تدوین كتاب حقوق شهروندی پیش دبستانی در استان خبرداد و افزود: گیلان نخستین استان كشور است كه آموزش حقوق شهروندی را بطور نمونه در مراكز پیش دبستانی آغاز می كند.
مهدی حاجتی همچنین از سفر وزیر آموزش و پرورش به گیلان در نهم مرداد ماه امسال خبرداد و گفت: فانی در مراسم سالگرد معلم فداكار گیلانی در شهرستان شفت شركت خواهد كرد.
 


کد N411256

وبگردی