آفتاب

اختصاص صد میلیون تومان برای تقویت مراكز آموزش فرش بافی گیلان

اختصاص صد میلیون تومان برای تقویت مراكز آموزش فرش بافی گیلان

۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و تقویت مراکز آموزش فرش بافی به اداره کل فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است و این اداره کل باید اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مهم داشته باشد.

استاندار گیلان در جلسه رسیدگی به مسائل فرش گفت: صد میلیون تومان در گیلان، برای تجهیزو تقویت آموزش فرش بافی اختصاص یافته است.
به گزارش ایلنا از رشت؛ محمد علی نجفی با تأکید براحیای صنعت فرش در استان گفت: باید کاری ماندگار در زمینه احیا و گسترش تولید فرش دستبافت در گیلان صورت بگیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هنر مدیران این است که بتوانند صنعتی را آموزش و احیا کنند، افزود: باید از هنرمندان فرش‌باف استان حمایت و آن‌ها را ترغیب و تشویق به انجام این هنر ارزشمند کنیم.
وی ازبرنامه ریزی برای ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در رشته‌های هنری به ویژه فرش بافی درسال ۹۳ در گیلان خبرداد و افزود: ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و تقویت مراکز آموزش فرش بافی به اداره کل فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است و این اداره کل باید اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مهم داشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش رشته فرش‌بافی است، اظهار کرد: بودجه فنی و حرفه‌ای کشور بالا است و می‌تواند با استفاده از ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد این رشته مهم را در راستای توسعه اشتغال در گیلان حمایت کند.
وی با بیان اینکه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید بطور جدی به دنبال ایجاد اشتغال باشد اظهار داشت: باید راه‌های صحیح و برنامه ریزی مناسب برای توزیع اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی صورت بگیرد.
استاندار گیلان با تأکید براینکه نباید مانعی برای هنرمندان فرش باف بوجود بیاید گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به دنبال اشتغالزایی است و در ایجاد اشتغال در بخش تولید فرش دست بافت هم می‌تواند عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

کد N411255

وبگردی