آفتاب

نروژ: تروریست های بازگشته ازسوریه درصدد انجام عملیات تروریستی هستند

نروژ: تروریست های بازگشته ازسوریه درصدد انجام عملیات تروریستی هستند

تهران - ایرنا- پلیس نروژ روز جمعه اعلام کرد: گروهی از تروریست هایی که در سوریه می جنگیدند این کشور را ترک کرده و برای انجام عملیات راهی نروژ شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، پس از آنکه واحد اطلاعات پلیس نروژ روز پنجشنبه اعلام کرد که اطلاعات موثقی در مورد قریب الوقوع بودن یک حمله در این کشور طی چند روز آینده در دست دارد، پلیس نروژ برای دومین روز در محل های پرخطر از جمله فرودگاهها و ایستگاههای قطار مستقر شد.

ˈیون فیتجه هافمنˈ تحلیلگر اصلی سرویس امنیتی پلیس نروژ روز جمعه در مصاحبه با کانال دوی تلویزیون این کشور گفت: ˈما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد گروهی از تروریست ها با هدف انجام حملات تروریستی در غرب، سوریه را ترک کرده و به غرب عزیمت کرده اند که می توان از نروژ به عنوان یکی از اهداف آنها اشاره کرد.ˈ

هافمن به وجود ارتباط خاص بین این تروریست ها و اینکه آیا آنها بخشی از جامعه مسلمانان نروژ را تشکیل می دهند یا نه اشاره ای نکرد.

پلیس نروژ پیشتر گفته بود که گروه کوچکی از پیکار جویان مستقر در نروژ که تجربه جنگ در مناقشه های سراسر جهان را دارند بزرگترین تهدید علیه این کشور محسوب می شوند؛ طی سالهای اخیر حدود 50 نفر از آنها به سوریه رفته اند.

نروژ یکی از اعضای ناتو می کوشد در مورد فعالیت پیکار جویانه سخت گیری کند و در ماه اخیر سه نفر را به ظن کمک به گروهک تروریستی داعش دستگیر کرد.

دانمارک و سوئد دو همسایه نروژ نیز هشدار داده اند که افرادی که برای آموزش رزمی به سوریه می روند خطر امنیتی فزاینده ای ایجاد کرده اند.

مترجمام /1403/1275
کد N411244

وبگردی