آفتاب
/روز قدس؛ هشداری بزرگ به اسرائیل/

آسودی: مردم غزه معادله قدرت نظامی را بر هم زده‌اند

آسودی: مردم غزه معادله قدرت نظامی را بر هم زده‌اند

معاون فرهنگی و تبلیغات نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: روز قدس، روز احیای اسلام است و باید به همه ابرقدرت‌های جهان وحدت و یکپارچگی را نشان دهیم؛ چراکه روز مقابله ملت‌هایی است که تحت فشار آمریکا و سایرین بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، سردار محمدعلی آسودی سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: امروز می‌خواهیم پاسخ دو مسئله مهم را بدهیم. یکی این‌که چرا رژیم صهیونیستی تا سال 2000 میلادی قدرت بلامنازع منطقه و ارتش رژیم صهیونیستی شکست‌ناپذیر بود و همه کشورها از ارتش این رژیم می‌ترسیدند و هیچ‌گاه به فکر ایستادگی در برابر آن‌ها نبودند؟ دوم این‌که چه شد که از سال 2000 میلادی به بعد قدرت رژیم صهیونیستی از هم پاشید و معادله قدرت تغییر یافت و ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست شکست‌های پی در پی را متحمل شد، به طوری که در حال حاضر همه دنیا ارتش اسرائیل را شکست خورده می‌داند؟

وی افزود: جنگ‌هایی در سال‌های 1956، 1967 و 1982 رخ داد، به طوری که ارتش اسرائیل در کوتاه‌ترین زمان خود را به پایتخت لبنان رساند و آن‌جا را اشغال کرد. همچنین در جنگ شش روزه نیز ارتش چهار کشور مصر، سوریه، اردن و عراق با ارتش صهیونیست شکست خوردند، به طوری که تحلیل‌گران نظامی اذعان داشتند که این جنگ شش ساعت بوده است نه شش روز.

وی با اشاره به دلایل این شکست‌ها، تصریح کرد: یکی از دلایل این شکست، نگاه غیردینی و تمسک نکردن به قرآن‌کریم است؛ چراکه با نگاه سازش‌کارانه عمل کردند و به قرآن و اسلام و مسلمانان نقش ندادند و به جوانان غیور خود که می‌توانستند در برابر این رژیم بایستند اعتماد نکردند. از همین رو در 16 مردادماه سال 1358 امام راحل زمینه‌ای را فراهم کردند که امروز در لبنان، غزه، فلسطین، عراق و سوریه جبهه مقاومت یکه‌تاز و پیروز میدان است. هیچ‌گاه نباید نقش امام راحل را در این راه فراموش کنیم، زیرا امام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.

وی یادآور شد: آیا رژیم صهیونیستی در حال حاضر به لحاظ تجهیزاتی و تسهیلاتی ضعیف شده است و کسی دیگر از او حمایت نمی‌کند؟ در پاسخ باید گفت که خیر، بلکه هم قدرت‌مندتر شده و هم حامیان بیشتری پیدا کرده است، پس چرا در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه شکست خورد؟ یکی از دلایل پیروزی‌ها رویکرد به اسلام ناب محمدی است، اسلام نابی که می‌تواند به مسلمانان قدرتی بدهد که همه دشمنان را نابود کند.

آسودی اظهار کرد: امروز جوانان غزه خود شهادت را انتخاب کرده‌اند و هراسی از مرگ ندارند. این مسلمانانی که بیدار شده‌اند آرزوی شهادت دارند. یکی دیگر از رموز پیروزی ایمان و معنویت است؛ زیرا این ایمان است که جوانان را در خط مبارزه نگه می‌دارد. در ضمن ولایت‌مداری نیز یکی دیگر از دلایل موفقیت است. ناگفته نماند که رژیم صهیونیستی در صحنه آدم‌کشی، کودک‌کشی و به خاک و خون کشیدن همیشه موفق است، ولی در صحنه نبرد حتی نتوانسته یک پایگاه موشکی جبهه مقاومت را مورد هدف قرار دهد. مردم غزه با شجاعت هر چه تمام‌تر این بار کاری کردند که برای اولین‌بار تمام شهرها وشهرک‌های سرزمین اشغالی ناامن شده است و معادله قدرت نظامی را بر هم زده‌اند.

انتهای پیام

کد N411181

وبگردی