آفتاب

نفت کردستان عراق از آمریکا سر درآورد

نفت کردستان عراق از آمریکا سر درآورد

بر اساس ردیابی ماهواره‌های تخصصی که رفت و آمد کشتی‌ها را کنترل می‌کنند، یک فروند نفتکش حامل نفت خام منطقه کردستان عراق فردا (شنبه) در بندر تگزاس آمریکا پهلو می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع رصد کننده حرکت کشتی‌ها، نوشت: انتظار می‌رود نفتکش "یونایتد کالافرفتا" حامل نفت خام منطقه کردستان عراق که ژوئن گذشته بندر جیهان ترکیه را ترک کرد، روز شنبه در بندر گالوستون تگزاس لنگر بیاندازد.

رویترز افزود: فروش نفت خام منطقه کردستان عراق به ایالات متحده آمریکا، موجب خشم و عصبانیت بغداد خواهد شد چون چنین معاملاتی را قاچاق می‌داند و تعهد واشنگتن را در جلوگیری از فروش نفت منطقه کردستان عراق مورد تردید قرار می‌دهد.

پایگاه خبری شبکه العالم نیز گزارش داد که این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن ادعا کرده از فروش نفت منطقه کردستان عراق به طور مستقل و بدون اجازه دولت مرکزی نگران است!

واشنگتن شرکت‌ها و دولت‌های خریدار نفت منطقه کردستان عراق را تحت فشار قرار می‌دهد و از آنها خواسته که از چنین اقدامی خودداری کنند، اما ظاهرا شرکت‌های آمریکایی آشکارا به خرید نفت منطقه کردستان اقدام می‌کنند!

منابع تجاری در تگزاس، نیویورک، لندن و ژنو قادر به تشخیص هویت خریداران نفتی که نفتکش "یونایتد کالافرفتا" آن را حمل می کند، نیستند.

کشتی مذکور حامل یک میلیون بشکه نفت خام است و یکی از سه نفتکشی محسوب می‌شود که اقلیم کردستان عراق برای ارائه به خریداران جهانی راهی آبهای آزاد کرده است.

انتهای پیام

کد N411161

وبگردی