آفتاب

بغداد علیه تروریسم و خشونت - از موصل تا غزه

بغداد علیه تروریسم و خشونت - از موصل تا غزه

بغداد-ایرنا- صدها تن از شهروندان عراقی، عمدتا با لباس های رزم، پیش از ظهر امروز جمعه مسیری طولانی در خیابان های مرکزی بغداد را پیمودند.

روز قدس امسال، در عراق، در حالی برگزار شد که مناطقی از شمال و شمال غرب این کشور درگیر نبردهای سخت با گروههای تروریستی و تکفیری است. عراقی ها معتقدند که جریان هایی مانند گروهک تروریستی داعش با ایجاد جنگ و برادرکشی میان مسلمان در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی قرار دارند.

در مراسم روز قدس امروز بغداد علاوه بر روحانیون، اقشار مختلف اعم از سنی و شیعه و کرد، دسته هایی از نیروهای داوطلب مردمی برای جنگ با گروه تروریستی داعش، در خیابان های بغداد رژه رفتند.

آنها که در تمام طول مسیر، فریاد می زدند، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر تروریسم، بنرها و پلاکاردهایی حمل می کردند که بر آنها تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همراه با فرازهایی از بیاناتشان در خصوص مساله فلسطین نقش بسته بود.

زنان و مردان شرکت کننده در مراسم روز قدس امسال مسیری طولانی از منطقه کراده تا میدان فردوس بغداد را بصورت منظم پیمودند.

در مراسم روز قدس امسال، جوانان عراقی در حالی که دولت و ارتش این کشور سرگرم نبردی سخت با تروریست ها و تکفیری ها در چهار استان این کشور هستند، با لباس نظامی و بصورت سازماندهی شده در مراسم حضور داشتند و بارها پرچم رژیم صهیونیستی را در طول مسیر آتش زدند.

خالد الملا رییس هیات علمای اهل سنت عراق به عنوان سخنران این مراسم ، خواستار اتحاد مسلمانان در برابر صهیونیست ها شد و جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت همانطور که آیت الله امام خامنه ای تاکید کردند، جنگ در عراق جنگ فرقه ای و جنگ شیعه و سنی نیست، بلکه جنگ با تروریست هاست.

الملا آحاد ملت عراق اعم از شیعه، سنی و کرد را به وحدت و ایستادگی در برابر گروههای تروریستی و تکفیری فراخواند.

خاورم**1770**1275
کد N411024

وبگردی