آفتاب
روز قدس؛ همصدا با کودکان غزه/

ابراهیم اصغرزاده: باید از اختلاف‌هایی که جریانات دیگر آن را تحریک می‌کنند؛ عبور کنیم

ابراهیم اصغرزاده: باید از اختلاف‌هایی که جریانات دیگر آن را تحریک می‌کنند؛ عبور کنیم

برای من فرق میان پوتین و پوتینیزم و داعش و نتانیاهو وجود ندارد. همه آنها به نوعی به دنبال منافع خود هستند و می‌خواهند منطقه را به گونه‌ای اداره کنند که منافع خودشان تامین شود.

ابراهیم اصغرزاده با حضور در جمع راهپیمایان روز قدس گفت: مساله فلسطین و غزه برای مردم ایران بسیار مهم است ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که ما باید از عینک ارزش‌های خود منطقه را ببینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی افزود: در ایران جریاناتی وجود دارند که از عینک مسکو یا کرملین مسائل منطقه را رصد می‌کنند درحالیکه برای من فرق میان پوتین و پوتینیزم و داعش و نتانیاهو وجود ندارد و همه آنها به نوعی به دنبال منافع خود هستند و می‌خواهند منطقه را به گونه‌ای اداره کنند که منافع خودشان تامین شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مسیر ما متفاوت از روسیه است؛ گفت: ما باید نگاه خود را به منطقه داشته باشیم و از اختلاف‌هایی که جریانات دیگر آن را تحریک می‌کنند؛ عبور کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا شعار اصلاح‌طلبان و نگاه آنها به فلسطین با برخی جریانات متفاوت است؛ گفت: البته در دفاع از غزه و محکومیت اسرائیل همه جریانات دارای نقطه مشترک هستند.

اصغرزاده در پاسخ به این سوال که نظر شما درمورد شعار نه غزه نه لبنان که برخی از جریانات انحرافی پایه‌گذار آن بودند و تلاش کردند آن را به اصلاح‌طلبان نسبت دهند؛ گفت: جریان نه غزه و نه لبنان جریانی مردمی نبود. قطعا جریان اصلاح‌طلب هیچ گاه از چارچوب‌هایی که به آن معتقد است عبور نکرده است.

وی ادامه داد: جریان نه غزه نه لبنان متعلق به عده‌ای بود که پاسخ آن را می‌بینند. راه‌پیمایی مردم در سراسر کشور نشان می‌دهد که مسائل دنیای اسلام و غزه برای این ملت مهم است و بهترین راه‌حل نجات منطقه رجوع به آرای عمومی ساکن در آن است.

 

کد N410863

وبگردی