آفتاب

امین زاده: ایران از ابزار جنبش عدم تعهد علیه رژیم صهیونیستی اقدام می کند

امین زاده: ایران از ابزار جنبش عدم تعهد علیه رژیم صهیونیستی اقدام می کند

تهران - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد و استفاده از این ظرفیت توسط کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابزار جنبش عدم تعهد علیه رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی اقدام می کند.

الهام امین زاده روز جمعه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز قدس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: روز قدس امسال با شکوه فراوانی برگزار شد و حضور مردم در این راهپیمایی نشان دهنده اعتراض و نفرت مردم نسبت به اقدامات این رژیم است.

وی ادامه داد: مردم در راهپیمایی امروز خود نشان دادند که در عزای مردم غزه شریک هستند و تقاضای خود را برای محاکمه عاملان قتل های دسته جمعی غیرنظامیان در غزه اعلام می کنند.

وی در پاسخ به این که ایران از چه ابزارهای حقوقی می تواند برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مجامع جهانی استفاده کند؟ گفت: ایران رییس کنونی جنبش عدم تعهد است که این جنبش در حال حاضر دارای ظرفیت فراوانی در مجامع بین المللی است و از طریق این جنبش می تواند علیه رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل برای استیفای حقوق مردم غزه اقداماتی را انجام دهد.

وی گفت: البته ایران در هر سازمان بین المللی که به دنبال حقوق ملت های جهان و بشر است، می تواند علیه اقدامات رژیم صهیونیستی اقامه دعوی کند.

سیام (3) ** 9103 ** د . الف**1572
کد N410822

وبگردی