آفتاب
در روز جهانی قدس/

ائمه جمعه و نمازگزاران هندی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

ائمه جمعه و نمازگزاران هندی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

دهلی نو - ایرنا - ائمه جمعه و نمازگزاران هندی در روز جهانی قدس جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مساجد دهلی نو نمازگزاران در صفوف به هم فشرده ضمن شرکت در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان به خطبه های نماز که مهمترین بخش آن محکومیت رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم فلسطین بود، گوش فرا دادند.

مولانا ˈمکرم احمدˈ امام مسجد جامع فتحپوری دهلی نو درخطبه های نماز امروز با محکوم کردن رژیم اشغالگر قدس اظهارداشت: امسال در ماه مبارک رمضان شاهد کشتار مردم غزه هستیم که با سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر همراه است.

وی ضمن دعا برای ملت فلسطین به اهمیت ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: اقدام امام خمینی (ره) در نام گذاری این روز موجب وحدت و همبستگی مسلمانان و صلح دوستان جهان در مقابل مستکبران شد.

وی به اهمیت روز جهانی قدس امسال پرداخت و افزود: مسلمانان جهان امروز یک بار دیگر تنفر خود را نسبت به خشونت های رژیم اسراییل نشان خواهند داد و از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت خواهند کرد.

امام مسجد جامع فتحپوری از موضعگیری های جمهوری اسلامی ایران در قبال مسایل غزه تقدیر کرد و گفت: مواضع ایران به عنوان یک کشور مهم منطقه بسیار تاثیر گذار است و امیدواریم بزودی شاهد توقف حملات علیه مردم غزه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حاشیه مراسم آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در هند امسال نمایشگاه های تصویری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از جمله عکس هایی از کشتار کودکان و حمله به مناطق مسکونی مانند مدارس و بیمارستان ها برپا شده است.

همچنین پارچه نوشته هایی با مضامین ˈزنده باد فلسطینˈ و ˈ مرده با اسراییلˈ به چشم می خورد .

هندی ها در شهرهای های مختلف این کشور از جمله دهلی نو قرار است عصر امروز اجتماع های اعتراض آمیز علیه رژیم صهیونیستی برپا کنند.

احزاب سیاسی ، گروه های فعالی در زمینه حقوق بشر ، شخصیت های مذهبی و اندیشمندان هندی مردم این کشور را برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرده اند.

رهبران سنی و شیعه هند امسال در اطلاعیه مشترک از مردم خواسته اند در مراسم روز جهانی قدس حضور گسترده ای داشته باشند.

این در حالیست که مردم هند در روزهای اخیر نیز از جمله در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو تظاهرات اعتراض آمیز برپا کرده اند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N410795

وبگردی