آفتاب

سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد مسیری برای انتقال زخمی های غزه شد

سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد مسیری برای انتقال زخمی های غزه شد

تهران – ایرنا – سازمان بهداشت جهانی روزجمعه خواستار گشودن مسیری انسان دوستانه در نوار غزه برای فراهم کردن امکان تخلیه زخمی ها توسط امدادگران شد.

به گزارش رویترز از ژنو، این نهاد بهداشتی جهانی وابسته به سازمان ملل متحد، همچنین قصد دارد با استفاده از این مسیر امن، دارو و تجهیزات ضروری پزشکی وارد این سرزمین محاصره شده فلسطینی کند.

این سازمان بین المللی، در بیانیه ای اعلام کرد که چهار بیمارستان نوار غزه از جمله بیمارستان ˈالاقصیˈ بر اثر تهاجم رژیم صهیونیستی که از 8 ژوییه (17تیر) با حملات هوایی آغاز شد و با حمله زمینی ادامه یافت، آسیب دیده و در فعالیت های آن ها اختلال ایجاد شده است.

این بیانیه می افزاید : سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد یک مسیر انساندوستانه برای انتقال زخمی ها و همچنین تامین داروهای ضروری برای ساکنان این سرزمین فلسطینی است.

دراین بیانیه همچنین آمده است: هدف از ایجاد کریدور انساندوستانه، حفاظت از گذر امن بیماران برای دسترسی به گذرگاه های مرزی و خروج از نوار غزه به منظور دریافت مراقبت های پزشکی است.

آمار شهدای فلسطینی در نوزدهمین روز تهاجم همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از 800 تن رسیده و ده ها هزار غیرنظامی فلسطینی دیگر نیز زخمی و آواره شده اند.

خاورم**1486** 1064
کد N410757

وبگردی