آفتاب
/روز قدس؛ هشداری بزرگ به اسرائیل/

اسماعیلی: حقوقدانان جهان زمینه محاکمه سردمداران اسرائیل را فراهم کنند

اسماعیلی: حقوقدانان جهان زمینه محاکمه سردمداران اسرائیل را فراهم کنند

رییس کل دادگستری استان تهران گفت که انعکاس جنایات صهیونیست‌ها به سازمان‌های بین‌المللی از سوی قضات سراسر جهان زمینه‌ساز محاکمه سردمداران رژیم صهیونیستی خواهد شد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: راهپیمایی امسال روز قدس نسبت به سنوات گذشته هم از لحاظ حضور باشکوه‌تر مردم در صحنه و هم از نظر ابراز تنفر شدید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی یک راهپیمایی متفاوت است.

وی افزود: علیرغم همه جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، فجایعی که در نوار غزه و فلسطین رخ می‌دهد با سلطه امپراتوری رسانه‌ای دنیا تحت سانسور قرار گرفته و بسیاری از مردم جهان از جنایاتی که در این سرزمین رخ می‌دهد آگاه نمی‌شوند.

رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: قیام همگانی مردم در ایران و کشورهای اسلامی باعث می‌شود آنها نتوانند این حرکت بزرگ را سانسور کنند و زمینه‌ بیداری مردم در کشورهای مختلف جهان فراهم می‌شود تا آنها متوجه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شوند و این آگاه‌سازی عمومی بهترین پشتوانه برای مردم مظلوم غزه است.

اسماعیلی ادامه داد: من به عنوان یک قاضی و عضو جامعه حقوقی کشور از حقوقدانان و قضات سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی به لحاظ اینکه پرچمداران عدالت هستند و اغلب آنها سوای جریانات حاکم بر کشورها دل در گرو عدالت دارند می‌خواهم در این زمینه حرکتی کنند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و انعکاس جنایات صهیونیست‌ها توسط مجامع قضایی و حقوقی به سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری می‌تواند در دفاع از مردم مظلوم فلسطین موثر باشد و زمینه‌ساز محاکمه سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی شود.

انتهای پیام

کد N410612

وبگردی