آفتاب
خالد قدومی در گفتگو با مهر:

مقاومت بهترین راه نجات غزه و تمام فلسطین/وحدت جهان اسلام یک ضرورت است

مقاومت بهترین راه نجات غزه و تمام فلسطین/وحدت جهان اسلام یک ضرورت است

نماینده جنبش حماس در تهران با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی ناگزیر به پذیرش شروط آتش بس از سوی مقاومت فلسطین خواهد شد گفت: وحدت جهان اسلام برای حمایت از فلسطین یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس معرفی کرد. ملت های آزاده جهان در این روز با هدف حمایت از مردم مظلوم و تحت ستم فلسطین تظاهرات برپا می کنند.

روز قدس امسال متفاوت تر از سال های گذشته است چرا که حدود سه هفته است که مردم نوارغزه تحت حملات وحشیانه هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند. رژیم غاصب و جنایتگری که در حملات خود به زن، کودک و پیر رحم نمی کند و با انواع سلاح های ممنوعه این منطقه را هدف قرار می دهد. در این حملات تاکنون 812 فلسطینی شهید و 5 هزار و 240 نفر زخمی شده اند. بیش از هزار نفر از قربانیان این جنگ کودک هستند.

شدت این جنایات به حدی است که دیدن تصاویر ناله های زنان و کودکان فلسطینی در چنین شرایطی دل هر انسان باوجدانی را به درد می آورد و برای حتی لحظاتی انسان را به فکر فرو می برد.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر درباره روز جهانی قدس امسال می گوید: روز جهانی قدس روزی است که در آن ملت های جهان جنایات اسرائیل را در طول 6 دهه گذشته یادآوری می کنند و در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی می کنند اما این یادآوری پس از چند ساعت تظاهرات به فراموشی سپرده می شود. روز جهانی قدس امسال با توجه به جنگ غزه باید مختلف از سال های گذشته باشد یعنی باید شامل فعالیت های مردمی به روش های مختلف باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ کنونی غزه بیش از چهار هزار نفر زخمی و صدها نفر شهید شده اند که در میان آنها زن و کودک وجود دارد و همچنین خانه های بسیاری ویران شده است. برپایی راهپیمایی خوب است اما باید برنامه های متفاوتی برای یاری رساندن به مردم فلسطین وجود داشته باشد که یکی از آنها این است که ملت های منطقه با یکدیگر متحد باشند. در واقع وحدت جهان اسلام یکی از این برنامه ها برای نابودی رژیم صهیونیستی است که ضروری به نظر می رسد.

قدومی افزود: جهان عرب و اسلام در سطوح رسمی تنها به محکوم کردن جنایات رژیم اسرائیل و صدور بیانیه و خطابه اکتفا می کند. ملت فلسطین بیش از 60 سال است که تحت اشغال قرار دارد و برای نابوی اسرائیل به برنامه های جدی در سطوح رسمی و مردمی نیاز داریم. مقاومت فلسطین در حال حاضر ضربات مهلک و دردناکی را به رژیم اسرائیل وارد کرده است. ما به ارتش های عربی و اسلامی احتیاجی نداریم بلکه آنچه به آن نیاز داریم این است که علیه مقاومت توطئه نشود بلکه از آن حمایت شود.

نماینده جنبش حماس در تهران در رابطه با آتش بس در نوارغزه نیز گفت: ما آتش بسی را قبول خواهیم کرد که در آن مردم غزه بتوانند آزادانه زندگی کنند و در محاصره و ظلم و ستم نباشند، آتش بسی که شامل این موضوع نباشد را نخواهیم پذیرفت و رژیم صهیونیستی در نهایت ناگزیر به پذیرش شروط آتش بس از سوی مقاومت فلسطین خواهد شد.

وی گفت: مقاومت بهترین راه نجات غزه و تمام فلسطین است و ما گزینه دیگری نداریم. در حال حاضر مقاومت قدرتمند تر از گذشته شده است و به یاری خدا و با تمام توان بر اسرائیل پیروز خواهیم شد چرا که این جنگ جنگ حق علیه باطل است.

مصاحبه: سمیه خمارباقی

کد N410577

وبگردی