آفتاب

واشنگتن: ترکیه نقش کلیدی برای آتش بس در غزه دارد

واشنگتن: ترکیه نقش کلیدی برای آتش بس در غزه دارد

آنکارا- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ترکیه می تواند نقشی کلیدی در ایجاد آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس بازی کند.

به گزارش خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ˈآناتولیˈ، ˈماری هارف ˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با اعلام این مطلب افزود: ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا به طور منظم با ˈاحمد داوود اوغلوˈ همتای ترکیه ای خود در مورد تحولات منطقه و آتش بس در غزه گفت و گو می کند.

وی افزود: با وجود انتقادهای تند مقامات آنکارا از تل آویو، وزیر خارجه ترکیه یک بازیگر مهم در منطقه است. ترکیه با حماس رابطه دارد و داود اوغلو می تواند با استفاده از اهرم هایی که در اختیار دارد، برای تغییر شرایط استفاده کند.

ماری هارف به جزئیات نقش ترکیه در تحولات غزه اشاره نکرد.

مقامات آمریکایی در حالی از آتش بس در غزه سخن می گویند که با وجود گذشت بیش از دو هفته از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، هیچ گونه اقدام عملی از سوی واشنگتن به عنوان اصلی ترین حامی تل آویو برای آتش بس بین دو طرف صورت نگرفته است.

در جریات حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه که امروز وارد نوزدهمین روز خود شده است، تاکنون بیش از 80 نفر از ساکنان غزه شهید و بیش از پنج هزار نفر مجروح شده اند.

خاورم ** 2010** 1723 *1446
کد N410273

وبگردی