آفتاب

بیش از 75 کشته در بغداد همزمان با ادای سوگند رئیس جمهور جدید

بیش از 75 کشته در بغداد همزمان با ادای سوگند رئیس جمهور جدید

همزمان با ادای سوگند رئیس جمهوری عراق، بمب‌گذاری‌ و حملات متعدد تروریستی در پایتخت این کشور جان بیش از 75 تن را گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت سومریه نیوز عراق، در انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در منطقه الکراده در مرکز بغداد 15 تن کشته و 43 تن دیگر زخمی شدند که در بین آنها نیروهای دولتی نیز به چشم می‌خورد.

بنا بر اعلام پلیس بغداد خودروهای مذکور با فاصله زمانی اندکی منفجر شدند و بیشتر قربانیان را نیز غیر نظامیان تشکیل می‌دهند.

این انفجار در حالی روی داد که ساعاتی پیش از آن در حمله افراد مسلح به یک اتوبوس در شمال بغداد که در حال انتقال زندانیان زندان تاجی بود بیش از 60 تن کشته شدند.

بنا به گفته منابع امنیتی عراق، افراد مسلح که گمان می‌رود از اعضای داعش باشند با کمربند انفجاری، بمب کنترل از راه دور و شلیک مداوم گلوله به این اتوبوس حمله کردند که در این حمله 50 زندانی و 9 نیروی امنیتی به علاوه تعدادی از تروریست‌ها کشته شدند.

بیشتر قربانیان به دلیل سوختگی ناشی از آتش سوزی اتوبوس جان خود را از دست دادند. اتوبوس در حال انتقال زندانیان متهم به جرایم تروریستی بود که هدف قرار گرفت.

حوادث تروریستی مذکور درحالی رخ داد که روز پنج‌شنبه فواد معصوم، از اعضای حزب اتحادیه میهنی کردستان به عنوان رئیس جمهور جدید عراق سوگند یاد کرد.

در ادامه تحولات و درگیری‌های ارتش عراق با تروریست‌ها نیز نیروی هوایی این کشور مراکز مختلف تروریست های وابسته به داعش در استان الانبار و صلاح‌الدین را بمباران کرد که بنا به گفته منابع عراقی ده‌ها تروریست در این حملات کشته شدند.

ارتش عراق اعلام کرد که پایگاه‌های وابسته به داعش در شهر فلوجه را بمباران کرده است و چندین مرکز وابسته به تروریستها در اطراف موصل و تکریت نیز توسط جنگنده‌های عراقی هدف قرار گرفتند.

این در حالی است که منابع محلی از کشته شدن چند غیرنظامی از جمله یک کودک در شهر فلوجه به دلیل حملات هوایی ارتش عراق خبر دادند.

انتهای پیام

کد N410215

وبگردی