آفتاب
در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل اعلام شد:

اعتراض بیش از هزار و 200 پزشک سازمان تامین اجتماعی به بمباران بیمارستان ها در غزه

اعتراض بیش از هزار و 200 پزشک سازمان تامین اجتماعی به بمباران بیمارستان ها در غزه

بیش از هزار و 200 پزشک سازمان تامین اجتماعی در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل نسبت به بمباران بیمارستان های غزه توسط رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر بیش از هزار و 200 پزشک سازمان تامین اجتماعی تهران با امضای نامه ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و سازمان های بین المللی به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است خبر تاسف بار بمباران بیمارستان غزه افکار عمومی همه مردم جهان را جریحه دار نموده چنانکه مستحضرید براساس کنوانسیون های بین المللی بیمارستان ها، مراکز درمانی، پزشکان و کارکنان این مراکز در مقابل تعارض از سوی نیروهای متجاوز در جنگ معصون می باشند، این مسئولیت ناشی از ذات عملکرد این گروه در نجات جان مصدومین و آسیب دیدگان از جنگ، صرف نظر از تعلق خاطر آنان بر هر یک از طرفین درگیری.

اهمیت این موضوع تا بدان جاست که حتی جدای از وجود این کنوانسیون های بین المللی، حمله به این مراکز دل هر انسان بیطرف و آزاده ای را به درد می آورد.

ما پزشکان شاغل در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی با محکوم نمودن این اقدام وحشیانه که با تمامی اصول انسانی و حقوق بشر مغایر است از آن مقام محترم درخواست رسیدگی فوری به منظور محکوم نمودن این اقدام رژیم اشغالگر اسراعیل و شناسایی محاکمه عاملان آن و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز جنایات مشابه در آینده را می نماییم.

این بیانیه بر سردر سازمان تامین اجتماعی در خیابان آزادی و مسیر راهپیمایی نصب شده است.

 

 

 

 

کد N410205

وبگردی